technische vraag...inhouden boven ca 150km/h?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Martin

Re: technische vraag...inhouden boven ca 150km/h?

Unread post by Martin »

Werner,

Als je de K doortrekt in zijn versnellingen gaat ie dan ploffen/knallen? Trekt ie op zich wel goed?
Heb zelf de ervaring van L.M.M. !

Gr.Martin
Space

Unread post by Space »

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 903&t=5903
Auteur: Space (---.dsl.ip.tiscali.nl)
Datum: 29-02-08 23:50
Ik kan je niet geruststellen maar ik denk dat er nog wel iets meer "aan de hand" is en dan bedoel ik ook dat het niet iets ernstigs hoeft te zijn. Mijn Kappa (sedan) die ik sinds 2 maanden rij heeft soortgelijke klachten en de garage (garantie) kan het ook niet echt oplossen of ze willen er niets aan uitgeven en proberen allerlei hulpmiddeltjes? Als ik met de auto voor het eerst op een dag wegrij en de div. verkeersdrempels neem in mijn woonwijk, dan kraakt en schraapt de hele voortrein over de gehele voorzijde van links naar rechts. Echt niet om aan te horen!
Wel heb ik gemerkt dat als ik er een 20 min. mee gereden heb dit zo goed als "over" is maar de volgende dag of een x-aantal uren later als de auto dus koud is precies hetzelfde Q@#$%.
Ik ben er inmiddels 2x voor teruggeweest bij de garage en de laatse keer hebben ze een schroefveer rechtsvoor vernieuwd en alle draagarmen en rubbers losgehad en ingesmeerd etc.etc.
De schroefveer staat los van de geluiden denk ik maar ik verdenk nu zelf de stabilisatie/stang rubbers?. Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om zelf eens eronder te kijken. Wel heb ik gemerkt dat de auto juist kraakt als het erg vochtig is buiten zoals bijv. vanavond (95%). Ik heb sterk de indruk dat als de luchtvochtigheid relatief laag is het probleem van kraken en schrapen sterk minder is.
Misschien kan je er iets mee? Succes met het aanvullen van de bankrekening...
--------------------------
Vanmiddag ben ik even bij een Fiat garage geweest waar ik vroeger (ruim 25 jr! geleden :) gewerkt heb. Een aantal mensen van mijn tijd werken daar nu nog! Ik heb in hun een zéér groot vertrouwen wat betreft deskundigheid etc.etc. Echte vaklui. Na volgende week mag ik hem daar een dagje laten staan en zullen ze er naar kijken mede omdat ik nog meer gebonk/bonk hoor etc. Chef werkplaats zei dat het bonken ook de banden konden zijn. Had ik zelf nooit aan gedacht (auto "bonkt"/rammelt zachtjes bij het rijden met 60 km/u op asfalt weg etc.) maar kan heel goed. Wordt vervolgd!
Peter

Unread post by Peter »

Idd Lambdasonde meest voor de hand liggend en contactjes.

Waarschijnlijk zal het de ecu niet zijn, want dan had de garage dit bij uitlezen moeten kunnen constateren!?

Op de site van squadratuning zijn wel horrorverhalen te lezen over 'chiptuners' die de meest gekke fratsen uithalen met parameters in de ecu... dus vandaar mijn gedachte.

Suc6 met het vinden van de oplossing!
Jur

Unread post by Jur »

Het bonken is toch de bekende handremkabel-kwaal? Die zit onder de auto, slaat tegen de bodem en klinkt als een Scania zonder vering.
Met een paar tie-wrap's ben ik er meestal een jaartje van af....
Jur
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Bij de Kappa series III hebben ze die idiote constructie gelukkig veranderd!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”