Airbag lampje

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
FHVL

Airbag lampje

Unread post by FHVL »

Vraag, plots brandt mijn Airbag lampje. Je leest er meer over op het forum, resetten van de computer is een van de mogelijkheden blijkbaar. Klopt het dat je de polen van de accu gewoon gedurende 15 min moet loshalen? En als ik dat doe, verlies ik andere gevens van bijvoorbeeld radio oid?

FHVL
M.J. Evers

Re: Airbag lampje

Unread post by M.J. Evers »

Nee, resetten van de airbag kun je zelf maar is iets ingewikkelder dan dat. In het werkplaatshandboek ben ik eens een hele handleiding tegengekomen. Je kunt ook gewoon naar de dealer gaan die het voor je doet.
Pieter

Unread post by Pieter »

Wat een toeval, gebeurde me gisteren precies hetzelfde. Van welk bouwjaar is jouw Kappa? De mijne is van 11-98. Stond trouwens in het klepje van het dashboardkastje een opmerking over het vervangen van de gasgenerator na 10 jaar van de airbag. Omstreeks dit jaar zou dat dan zijn ...
fhvl

Unread post by fhvl »

Grappig, of niet! Hm, het vervangen van de gasgenerator zegt mij niets. Voor zover ik weet gaat een airbag een jaar of 15 mee, zal eens in mijn klepje kijken. De reset moet kennelijk bij de garage gebeuren. Is dit een werkje van niets, lijkt me niet dat dealers staan te juichen als iedereen in de rij gaat staan om computers te laten resetten. Of is het inderdaad een ingreep van niets? Heb overigens wel op de Hongaarse Kappa site een verhaaltje gevonden over een mogelijke reset en het uitlezen van mogelijke foutmeldingen.

Ga morgen maar eens bij een garage langs.
aldo

Unread post by aldo »

http// lanciakappa.extra.hu

ciao AldoFHVL schreef:
>
> Vraag, plots brandt mijn Airbag lampje. Je leest er meer over
> op het forum, resetten van de computer is een van de
> mogelijkheden blijkbaar. Klopt het dat je de polen van de
> accu gewoon gedurende 15 min moet loshalen? En als ik dat
> doe, verlies ik andere gevens van bijvoorbeeld radio oid?
>
> FHVL
Space

Unread post by Space »

Pieter

Unread post by Pieter »

Maar wat als je nou een na 1998 exemplaar hebt, dus met 3 pinnetjes?
FHVL

Unread post by FHVL »

Probleem opgelost door Martin. Dank daarvoor. Maw, gewoon even bij je garage langs, leggen ze hem aan de beademing en 5 min. later is het probleem verholpen.
lemmob

Unread post by lemmob »

Reeds 2x gereset bij garage,
Bij 3e storing lukt het niet meer zegt de garage.
Accupolen verhaal werkt niet.
Welke andere methoden zijn er nog?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”