wieldop 15" aluminium velg

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jan Willem

wieldop 15" aluminium velg

Unread post by Jan Willem »

Gisteren heb ik tot mijn stomme verbazing ontdekt dat de kunststof (verchroomde) kunststof wieldopjes van de 15" 6-spaaks aluminium velgen ook op de 8-spaaks velgen passen.

Van één van mijn wieldopjes is alleen een kunststof lip afgebroken en de stalen veer ontbreekt. Heeft iemand nog een dop over?

Overigens heb ik nog een ander probleempje. De interieurverlichting rechtsachter gaat niet aan als het portier open gaat, terwijl de lamp onderin het portier wel aangaat. Is er iemand die een idee heeft waar ik de oorzaak moet zoeken?
Kan het zijn dat het iets te maken heeft met het alarm dat ooit in de auto gezeten heeft?
Space

Re: wieldop 15" aluminium velg

Unread post by Space »

Nog een keer op de interieurschakelaar drukken dan gaat ie wel automatisch aan.
gr,
Space
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Die doppen zijn nogal kwetsbaar! Tuynder heeft nieuwe in voorraad.
Jan Willem

Re: wieldop 15

Ik heb net ontdekt dat de dopjes van de 6-spaaks velgen de gaten van de bouten eigenlijk net niet helemaal afdekken. Ik heb ze er maar afgehaald en de zwarte centrale naafkapjes weer teruggezet.

Ik zoek dus eigenlijk 1 kapje voor de 6-spaaks velgen en 4 kappen voor de 8-spaaks velgen (ik wil 1 set voor winterbanden gaan gebruiken).
Bas K

Unread post by Bas K »

Controleer eerst eens of het lampje nog heel is. Je kunt die lampjes ook handmatig aan en uit zetten...
Jan Willem

Het lampje is ok, de schakelaar is ok, de schakeling bij het openen van de deur zorgt ervoor dat de lamp onderin het portier aan- en uitgaat, maar de interieurverlichting gaat niet aan bij het openen van het portier.

Ik zal maar eens proberen de armaturen links en rechts te verwisselen en zo te ontdekken of het probleem in de bekabeling, schakelaar of armatuur zit.
Space

Unread post by Space »

Nog een keer op die schakelaar drukken dan gaat ie wel met de deur openen aan. Even een beetje mee spelen kan lukt het twel...
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”