reservewiel 16 inch

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter

reservewiel 16 inch

Unread post by Pieter »

Hallo

Ik heb onder mijn Kappa onlangs 16 inch velgen gezet. Nu blijkt mijn reservewiel ( 80 - km band) een 15 inch te zijn. Lekker lastig wanneer je een lekke band hebt. Kan iemand mij helpen aan het juiste reservewiel of weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
al

Re: reservewiel 16 inch

Unread post by al »

De velgmaat maakt niets uit, de omtrek blijft hetzelfde. Je hoeft (en kan) toch geen duizenden kilometers op een thuiskomer rijden.
Rob

Unread post by Rob »

Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang de diameter maar hetzelfde is. Je moet er voor zorgen dat de diameter inclusief gemonteerde band hetzelfde blijft, zoniet dan krijg je ook een afwijking in je snelheidsmeter. Als je dus naar een 16inch velg overstapt moet de breedte hoogte verhouding van de band groter worden, b.v 15 inch 195/65 wordt 16 inch 205/60 (gokje). Misschien weet iemand een link naar een omrekentabel?
jorgen

Unread post by jorgen »

Op 16"hoort 205/55 te zitten.
Hoewel ik van huis uit zwaar Pirelli fan ben, moet ik toegeven dat mijn Coupe zich duidelijk beter gedraagt op schoeisel van Continental (Premium Contact). Althans, vergeleken met de P6000's die erop lagen dan.
gerrit

Unread post by gerrit »

een 15 inch wiel past alleen op een kappa zonder brembo remschyven
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”