vocht achter koplamp
vocht achter koplamp
Gisteren ontdekte ik dat er aan de binnenkant van het linker glas van mijn koplamp condens aanslag zit. In de rechter - en linkeronderhoek. Na het bekijken van de achterkant ontdekte ik een ventilatie ventiel achter op de lampen unit. Het vocht kan dus wel worden verdampt. Hoe kan het dat er dan toch vocht achter het glas zit en hoe krijg ik dit weg?
Re: vocht achter koplamp
Je kan je glas eruit halen als je de klemmetjes losmaakt. En de strip onder je lamp. (1 kruiskopje).
Het glas zit dan alleen nog aan een kitrand.
Volgens de dealer kun je het glas niet loshalen, maar ik heb het glas er al een aantal keer afgehaald om schoon te maken.
Misschien dat de lamp niet meer lekvrij is na het afhalen v/h glas.
In ieder geval succes
Het glas zit dan alleen nog aan een kitrand.
Volgens de dealer kun je het glas niet loshalen, maar ik heb het glas er al een aantal keer afgehaald om schoon te maken.
Misschien dat de lamp niet meer lekvrij is na het afhalen v/h glas.
In ieder geval succes
Hoi Louis,
Ik had hetzelfde probleem. Toen ik bij een onderdelen bedrijf was voor een nieuwe accu. Zei de verkoper dat het een probleempje was/is van Lancia en Alfa.
Hij gaf inderdaad de tip om het glas voorzichtig los te halen, schoon te maken en goed droog te maken. En vervolgens met siliconekit de afdichting van het glas en de unit dicht te maken.
Ik heb het zelf gedaan en als je ook alles goed vetvrij maakt, werkt het top.
Dan kan het er weer een tijdje tegen.
Marc
2.4i Sedan Wit-Goud 1995 en 312k km's
Ik had hetzelfde probleem. Toen ik bij een onderdelen bedrijf was voor een nieuwe accu. Zei de verkoper dat het een probleempje was/is van Lancia en Alfa.
Hij gaf inderdaad de tip om het glas voorzichtig los te halen, schoon te maken en goed droog te maken. En vervolgens met siliconekit de afdichting van het glas en de unit dicht te maken.
Ik heb het zelf gedaan en als je ook alles goed vetvrij maakt, werkt het top.
Dan kan het er weer een tijdje tegen.
Marc
2.4i Sedan Wit-Goud 1995 en 312k km's
Je kunt ook de dop(pen) aan de achterkant eraf laten(die met bajonetsluiting waarlangs je de lampjes vervangt) vocht probleem weg en de lampjes blijven ook langer goed. Ik rijd er al 3 jaar zo mee en heb geen enkel nadeel kunnen ontdekken.