Hoewel ik heel happy ben met onze Coupe 2.4 (net probleemloos op en neer naar Tirol en dankzij nieuw rubber+uitlijnen keurig 1 op 9 bij gemiddeld tempo 140 op de Autobahn en uitschieters (heel) ver daarboven) zit ik al een paar dagen te dagdromen over een bloedmooie 20-kleps turbo uit 00 die in Duitsland te koop staat.
Weet iemand of die blokken zich een beetje gedragen op LPG, evt met extra injector of zo?
G3 zal wel niet tot de optie's horen maar met dik 50.000km per jaar heb ik weinig te willen.......
Turbo 20V geschikt voor LPG
Re: Turbo 20V geschikt voor LPG
istallazine speciale per K 2.0 K 2.0 turbo K 2.4 www.vialle.nl
Ok, zeg maar een soort van "onse-size fits all"?
Ik dacht altijd dat LPG bij turbo's boven 200pk problemen gaf (kijk maar eens bij Saab.....)
Maar ik ga snel eens informeren
Mille grazie
Ik dacht altijd dat LPG bij turbo's boven 200pk problemen gaf (kijk maar eens bij Saab.....)
Maar ik ga snel eens informeren

Mille grazie
Mijn overbuurman kent iemand met een volvo 850 turbo die er een g3 installatie in heeft laten bouwen.
Rijdt gewoon goed. Zitten wel 5 injectors in als ik het goed heb. Voor elke cilinder zeg maar.
Rijdt gewoon goed. Zitten wel 5 injectors in als ik het goed heb. Voor elke cilinder zeg maar.
G3 geeft geen enkel probleem. Juist de oude verdamper techniek kan veel vemogen niet aan. G3 kost wel circa 2300 euro inbouw.
Zover ik weet heeft vialle als enige vloeibare gasinjectie. Wel wat duurder, maar dit koelt de aangezogen lucht af en geeft meer vermogen als op benzine. Probleem met LPG en turbo is de hogere uitlaattemperatuur die de turbo voor zijn kiezen krijgt. En je kan natuurlijk de turbo druk op LPG verhogen omdat lpg veel klopvaster is.
ik heb een adres waar onder garantie gas g3 voor turbo lancia kappa ingebouwd word geen enkel probleem