Ik ben nieuw op dit forum. Ik rijd al weer bijna 4 jaar in een 2.4LS automaat van november 1999.
Een fantastische auto, in dec. 2003 gekocht voor 7.500 euri bij Milano met 175.000 op de teller.
De gok heeft goed uitgepakt, want ik heb nu 270.000 op de teller en behalve wat pech met de airco, geen kosten gehad.
(Het enige is dat de motor management computer van tijd tot klaagt dat ie kapot is (vooral bij nat weer?), ik zal eens naar de electrische draden en contacten laten kijken).
Als ik 'm nu bij het grof vuil zet, heb ik een afschrijving gehad van zo'n 1.800 eu/jaar, dat vind ik beslist niet gek, als je in een bak rijd van zo'n 42.000 eu cataloguswaarde.
Enfin, ik kijk -nu ik de 3 ton nader- al meer dan een half jaar uit naar een opvolger, op marktplaats, op mobile.de, op gaspedaal , maar ik zie bijna nooit een sedan 2.4 automaat !? Ik rijd perse automaat en ik zie veel 3.0 en 2.0, maar juist de 5 cylinder 2.4 ben ik enorm gaan waarderen. (Als coupe komt ie overigens wel een langs).
Mijn vraag is dus: hoe komt het dat ik de 2.4 weinig zie en de automaat al helemaal bijna nooit?
(Goh, ik besef pas achteraf wat een toevalstreffer het is geweest dat ik de mijne heb opgepikt bij Milano. Met electrisch schuif/kanteldak ook nog

Groet,
Henk