infocenter

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Jaap Meeuwsen

infocenter

Unread post by Jaap Meeuwsen »

Hallo,
Ben nieuw hier, geweldig forum !

Bezit een Kappa 2.0 en heb al een tijdje het probleem dat het display van het infocenter
bijna niet meer te lezen is.
De verlichting ervan is prima maar er vallen steeds meer blokjes / lijnen uit.
Het lijkt wel of het erger is als de auto 's winters erg koud is.
Na een tijd rijden met de kachel aan wordt het iets beter.

Iemand ook deze klacht ? Kon het met de forum zoekfunctie niet vinden.

Alvast bedankt,

Jaap.
Jur

Re: infocenter

Unread post by Jur »

Eerst welkom!!
Het display;
Er zitten zeven lampjes in die na verloop van tijd donkerder worden (verbranden, zeg maar). De eerste Kappa's branden sowieso niet zo fel maar met het wieltje (links bij het luchtroostertje) op max zou het toch wel leesbaar moeten zijn.
Vervangen is niet zo moeilijk. Lampjes zijn volgens mij wel te krijgen bij tuynder.
Suc6
Jur
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Gangbare prijs voor een gebruikt infocenter is ongeveer 100 euro. Na een uurtje schroeven is het gefikst. Zit met twee (of drie?) multistekkers aangesloten. Als je er een gebruikte in zet, vervang dan eerst ook alle lampjes. Zijn standaard fittingloze witte lampjes waar bij een aantal een groen condoompje over heen is geschoven.

Probeer maar bij Piet van der Meer of misschien meldt zich wel iemand.
Bas K

Unread post by Bas K »

Check ;-)

Defecte lijnen zijn zeker iets anders dan een niet verlicht display.

Ik heb er hier nog een liggen. Is één lijntje van defect. (hoeft ook geen 100 euro te kosten)

Evt. inbouwen is ook geen probleem.

Doe maar een mailtje bij interesse.
Stasiu

Unread post by Stasiu »

Je hebt ook alles! Nog bedankt voor die tip van die deuren. Ik ga er volgende week om.
Bas K

Unread post by Bas K »

Stasiu schreef:
>
> Je hebt ook alles! Nog bedankt voor die tip van die deuren.
> Ik ga er volgende week om.

Als het goed is steeds iets minder Stasiu... ;-)
Enne geen dank. We moeten elkaar toch een beetje helpen is t niet?
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

Het is mogelijk maar lastig om een defect display te repareren. Het probleem is dat tussen de "contactstrips" aan de zijkanten na verloop van tijd vuil stof ed, komt te zitten waardoor het electrisch contact niet goed meer is en er lijntjes uitvallen. Temperatuurverschil, vochtigheid of kloppen op het dashboard (naast het display) maakt dan verschil. Als je een werkende op de kop kunt tikken kun je evt het experiment wagen om de oude te repareren. Je moet dan het metalen frame openmaken, die strippen met contactjes, die zien eruit als een soort rubber ritssluitingen met geleidende blokjes, zitten er met het display ingeklemd. Als je eea. uit elkaar hebt dan schoonmaken met (electronische) contact spray en weer monteren. Is een priegel- en geduld werk maar het kan wel. Evt. Suc6.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”