auto eindelijk gemaakt

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

auto eindelijk gemaakt

Unread post by Percy »

Eindelijk is mijn auto gemaakt nadat ik een middenberm had gepakt.
Schade: Velg laten richten, 2 nieuwe voorbanden. Nieuwe veerpoot, fusee en draagarm.

Ik had pirelli p zero en heb nu gekozen voor michelin pilot sport. Heb eigenlijk spijt want die pirelli's reden een stuk strakker. En ze waren stiller.

Toen ik gister wegreed van de garage leek het net of mijn rembekrachtiging niet werkte. Ben teruggereden maar volgens de monteur was er niets aan de hand. Toen ik zelf weer reed remde hij idd gewoon goed.
Nu reed ik vandaag weer weg en merkte precies hetzelfde. Het lijkt net of de rembekrachtiging de eerste 5 minuten niet werkt. Zou dit kunnen?

Er lag na de aanrijding wel een plasje olie onder de auto en dit was volgens profile mijn stuurhuis.
Volgens de garage die hem gemaakt heeft was het stuurhuis gewoon goed.
Zou ik iets van de remmen geraakt kunnen hebben?

groeten Percy
al

Re: auto eindelijk gemaakt

Unread post by al »

Olie op je blokken gekregen?. dat trekt erin. ik was zelf al helemaal niet onder indruk van de kappa rempartij en heb er nu sportblokken van textar op. Remt veel directer en harder. Zoals het nu is had het standaard moeten zijn. ook bij regen grijpt ie direct aan en voorheen was dat absoluut niet zo. PS: ik heb er brembo schijven onder (voor) bij het wisselen van de blokken (1 ton!) waren de schijven slechts 2 - 3 mm ingelopen. Goed spul dus.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Een rem die niet meteen oppakt; tsja, in oudere auto's praat je dan al snel over een lekkage in de vacuum van de rembekrachtiger; hij heeft meer moeite de boel bekrachtigd te krijgen. Ik weet alleen niet of dit bij de K ook zo werkt.

Ik was ook ontevreden over de remmerij, toen ik echter alle remmen schoongemaakt, afgebraamd en aan de voorzijde compleet vernieuwd had (met standaard schijven en blokken) was de auto weer tiptop! Vooral de remblokjes achter waren compleet gaar ondanks dat de voering nog ruim voldoende was, de voering brokkelde af. Wanneer je nu de rem beroert grijpt ie gelijk aan en uitrollen gaat echt goed, geen plakkerige remmen. Zo zie je, duur spul is niet altijd nodig, de standaard remmen in goede staat remmen prima.
al

Unread post by al »

Hoi evers,

Het is niet veel duurder als origineel. schijven + blokken 155 euro (dus 2 sets). heb ik ze er wel zelf opgezet. dat doe je in 2 uurtjes makkelijk. Originele spullen zijn +/- 30 euro voor het geheel goedkoper.

Maar het het originele spul heb ik meerdere malen met een bruine onderbroek gezeten omdat er fading optrad of er met veel regen weinig gebeurde. dat is nu wel anders, je hoeft ook niet hard meer te trappen.
Bas K

Unread post by Bas K »

gewoon fris standaard spul en vergeet vooral je remvloeistof zo af en toe niet te vervangen. Tevens zijn de remslangen ook vaak een stiefkindje.

Maar dit lost t probleem van Percy niet op.....

Voor de rembekrachtiger... Trap je rem met motor een paar keer in (je krijgt een harder pedaal) start de motor met voet op de rem. Zakt t pedaal een stukje weg dan werkt je rembekrachtiger iig.

Als het alleen de eerste keer was kan t ook zijn dat de zuiger van de remtang teruggedrukt geweest is bij montage.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

@Al; ik heb ook een aantal prijzen opgevraagd en dat viel me allemaal erg tegen. Ik heb uiteindelijk een originele schijvenset gekocht voor 100 euro (old stock). Origineel is volgens mij via de dealer veel duurder!
En ja, ik monteer het ook zelf en dat scheelt idd in de kosten.
Percy

Unread post by Percy »

Jongens bedankt. Ik hou het even in de gaten.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”