daesbord storing
daesbord storing
In m,n daesbord blijft de toerenteller op 6500 toeren staan , doet de km teller benzine meter en temp. meter niets meer , wat is hier de orzaak van ?
Re: daesbord storing
Wat gebeurd er als je het contact uit zet? Nog steeds 6500 toeren?
Aparte storing in ieder geval.. Heb je een overspanning gehad (door het starten mbv startkabels, acculader, snelstarter?) of accupolen verkeerdom aangesloten toevallig?
Controleer in ieder geval je massa-aansluitingen eens.
Als dit in orde blijkt, meet overige kabels eens voor zover mogelijk.
Succes!
Aparte storing in ieder geval.. Heb je een overspanning gehad (door het starten mbv startkabels, acculader, snelstarter?) of accupolen verkeerdom aangesloten toevallig?
Controleer in ieder geval je massa-aansluitingen eens.
Als dit in orde blijkt, meet overige kabels eens voor zover mogelijk.
Succes!
Re: daesbord storing
Bij mijn broer zijn kappa tijdje geleden ook zoiets. Alleen starte hij niet meer en stonden alle wijzers de andere kant op.
Bleek dat er wat corrosie op de accupolen zat. Eerst deed hij het nog niet na schoonmaken, maar de condensator v/d startonderbreker moest ontladen worden.
Dit doe je door je accupolen los te halen en even tegen elkaar te houden, of los te halen en een uur te wachten.
Daarna starten en lopen.
Ik denk eigenlijk niet dat je hier wat aan hebt maar in ieder geval succes!
Bleek dat er wat corrosie op de accupolen zat. Eerst deed hij het nog niet na schoonmaken, maar de condensator v/d startonderbreker moest ontladen worden.
Dit doe je door je accupolen los te halen en even tegen elkaar te houden, of los te halen en een uur te wachten.
Daarna starten en lopen.
Ik denk eigenlijk niet dat je hier wat aan hebt maar in ieder geval succes!
Re: dashboard storing
Beste Aad, de adviezen van Paul en Percy lijken mij goed. De vetste kans is, dat je ergens een massaprobleem hebt. Loopt je auto verder goed dan is dit de meest waarschijnlijke kandidaat, dat is dan de reden dat je toerenteller op 6500 blijft staan. Het toerenteller signaal komt van de injectie/ontsteking en als die gewoon werkt is het een massafout. In de tellerunit zijn toerenteller, km teller (niet de snelheidsmeter), benzinemeter en temp. meter verbonden met dezelfde groep (er zitten een paar chips in die de signalen sturen). Alle signalen zitten op de stekkers A en D achter de tellerunit. Er is helaas geen duidelijk schema van dat ding waaruit te halen valt waar de fout kan zitten. Wel heb ik de massa aansluitingen voor je: 3; Links voor in motorruimte. 96; Frame dashboard. 97; Massa vloer onder dashboard. 131; Massa aan stuurkolom. Alla massa kabels zijn zwart. In het uiterste geval kun je een diagnose laten doen bij fiat/lancia. Suc6.