Is het normaal dat als ik achteruit van een borduur rijd sneller dan 3km/u dat de onderkant van de auto(vooraan) tegen de grond slaat? Het is een jtd uit 1999
Mvg Joachim
vering probleem?
Re: vering probleem?
Wat is een borduur?. Hebben wij die in nederland ook?. Ik heb zelf ook een JTD en de vering is gewoon slap. Ik ga er nu nieuwe dempers onder zetten, want dat zijn intussen na 275 DKM ook fietspompen geworden. Voor 200 euro heb je er zwaardere en lagere veren onder. heb er mee onder een coupe gereden en dat was perfect, helemaal niet te stug.
Sorry een borduur is het trottoir of voetpad.
Ik ga eens informeren in een garage voor die zwaardere veren te laten plaatsen.
Bedankt voor de reactie
Ik ga eens informeren in een garage voor die zwaardere veren te laten plaatsen.
Bedankt voor de reactie
Aha, zat me ook al af te vragen wat een borduur was......
Kan zijn dat de schokdempers wat aan de slappe kant zijn maar vergis je niet in het gewicht van het motorblok e.d.
Kan zijn dat de schokdempers wat aan de slappe kant zijn maar vergis je niet in het gewicht van het motorblok e.d.
tja dat maakt niets uit natuurlijk. Een vrachtwagen krijgt ook geen kappa veren. Met zware veren kan je h'm zo hard als een plank krijgen en elke stoep nemen. Maar dan is het erg oncomfortabel. Rij maar eens een blokje met een nieuwe BMW en je merkt het verschil met een kappa gelijk. Die zijn veeeel stugger. Zoals gezegd ik heb met een coupe gereden met 4 cm verlaging en dus natuurlijk stuggere veren (eibach) en dan was ie nog soepeler als een standaard bmw qwa vering.
Hoi Al,
Over welke veren heb je het dan? Zijn dat de veren die al eerder besproken zijn op het forum (via Ferro Springs geloof ik?)?
Wat ben je ongeveer kwijt voor een bijpassende set schokdempers; heb je daarvoor ook een aanrader?
Groeten,
Paul
Over welke veren heb je het dan? Zijn dat de veren die al eerder besproken zijn op het forum (via Ferro Springs geloof ik?)?
Wat ben je ongeveer kwijt voor een bijpassende set schokdempers; heb je daarvoor ook een aanrader?
Groeten,
Paul
Hoi paul,
Ik zag ze laatst bij : http://www.mad-tooling.com/wm.cgi?lng=NL&main=1
Die hebben ook dempers, maar wanneer je niet meer als 40 mm verlaagd kan je je originele dempers houden. Die coupe had dat ook met eibach veren. En eigenlijk reed dat nog heel comfortabel (met 19" velgen!) Ik had veren bij ferro springs gehaald, maar het waren de verkeerde. Ook is het slim om progressieve veren te kiezen. Die worden sneller stug zodra de veer verder wordt ingedrukt. Hierdoor heb je redelijk comfort bij normaal gebruik, maar kan de carrosserie niet zo ver doorveren bij zware hobbels.
Ik zag ze laatst bij : http://www.mad-tooling.com/wm.cgi?lng=NL&main=1
Die hebben ook dempers, maar wanneer je niet meer als 40 mm verlaagd kan je je originele dempers houden. Die coupe had dat ook met eibach veren. En eigenlijk reed dat nog heel comfortabel (met 19" velgen!) Ik had veren bij ferro springs gehaald, maar het waren de verkeerde. Ook is het slim om progressieve veren te kiezen. Die worden sneller stug zodra de veer verder wordt ingedrukt. Hierdoor heb je redelijk comfort bij normaal gebruik, maar kan de carrosserie niet zo ver doorveren bij zware hobbels.
Hey bedankt, heb ze gevonden.
Voor anderen: Via http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1224869 zijn ze te bestellen à €194,35.
@ Al: Het is mooi dat de gewone schokdempers behouden kunnen worden, maar ik heb het gevoel (zowel letterlijk als figuurlijk...) dat de huidige schokdempers ook wel aan vernieuwing toe zijn. Zou je dan de standaard toch aanraden of zijn er betere of comfortabelere voor hetzelfde geld of goedkopere alternatieven?
Voor anderen: Via http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1224869 zijn ze te bestellen à €194,35.
@ Al: Het is mooi dat de gewone schokdempers behouden kunnen worden, maar ik heb het gevoel (zowel letterlijk als figuurlijk...) dat de huidige schokdempers ook wel aan vernieuwing toe zijn. Zou je dan de standaard toch aanraden of zijn er betere of comfortabelere voor hetzelfde geld of goedkopere alternatieven?
ik heb nog geen idee van de prijsverschillen met origineel of een ander merk. Of het beter werkt heb ik ook geen idee. De originele werken er in ieder geval wel goed onder en dat was comfortabel genoeg. Je kan overigens niet minder gaan dempen wanneer je verlaagde veren hebt, anders slaat de wagen te ver door.
Laat ons ff weten hoe het rijdt.
Laat ons ff weten hoe het rijdt.