armsteun demonteren

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
al

armsteun demonteren

Unread post by al »

Weet iemand hoe je te werk moet gaan om de armsteun te demonteren. De mijne zakt nl. door (komt wel vaker voor). Als ik de montage kapjes weghaal kom ik een pen met 2 zware zegeringen tegen. ik vermoed dat ik deze moet loswrikken?. Maar omdat dit nog niet zo 123 gedaan is vraag ik het liever aan iemand die dit vaker bij het handje heeft gehad.

Groeten,
M.J. Evers

Re: armsteun demonteren

Unread post by M.J. Evers »

Op www.lanciafora.nl staat het werkplaatshandboek.
al

Unread post by al »

ik heb al een paar keer getracht in te loggen, maar de bevestigings e-mail komt maar niet binnen. Zonder te registreren kan je het handboek niet downloaden.

Ik heb wel een aantal werkplaatshandboeken, maar dit is allemaal motorisch en geen demontage van plaatwerk of interieur.

Ik zal eens kijken of ik de webmaster van lanciafora te pakken kan krijgen.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Soms houdt de virusscanner/firewall van je pc tegen dat je info upload op de site. Heb ik ook gehad, tijdelijk uitzetten en dan snel aanmelden lukte prima
al

Unread post by al »

Ook zonder m'n firewall lukt het niet. Leuke is dat de site zelf wel volhoud dat ik ben geregistreerd. Maar ik kan geen mail van de beheerder vinden. Kan jij die handleiding niet op een free-server of wellicht je eigen webpagina plaatsen?.
Percy

Unread post by Percy »

Ik heb mijn armsteun 3 weken geleden gerepareerd. Het is wel het eerste model zonder opbergvak.
Als je je stoelbekleding wat opzij trekt waar de armsteun ingaat, zie je 3 kruiskopschroeven zitten. Als je deze losschroeft kun je de hele armsteun eruit halen.Bij mij was de beugel waarmee hij vastzit gescheurd zodat hij maar met 2 schroeven vastzat. Deze is helaas niet los nieuw te bestellen, dus heb ik hem met een beugeltje aan elkaar geschroefd.

Da armsteun zelf heb ik ook losgemaakt. De bekleding zit aan de achterkant van de steun geklemt in een plastic gleuf. Als je deze loshaalt kun je de bekleding eraf halen zodat alleen het schuimrubber er nog omheen zit.
Het schuirubber zat wel gelijmd, maar heb het voorzichtig losgetrokken. Dan kun je de beugel waarmee hij vastzit losschroeven. (1 kruiskop)
Heb gelijk de bekleding schoon kunnen maken.
Alles voorzichtig weer in elkaar zetten en je hebt weer een goede armsteun.

Misschien is bij jouw het beugeltje nog heel en zijn alleen de schroeven los.

succes,

gr. Percy
al

Unread post by al »

Hallo percy,

Ik denk dat jij de armsteun op de achterbank hebt losgehaald?, anders moet je wel een heel ander model armsteun hebben als ik.

groeten,
Percy

Unread post by Percy »

Hoi Al,

nee de armsteun op de voorstoel. Wat voor jaar is jou kappa?

gr. Percy
al

Unread post by al »

De mijne is uit midden 2000. De voorarmsteun heeft alleen bovenop stof, de rest is kunststof. Ik kan 2 ronde kapjes loswippen naast de voorstoelen en dan zie ik de centrale pen zo zitten met 2 zware veerringen. Ik ga er maar eens een zware schroevendraaier achter zetten.

groeten,
Percy

Unread post by Percy »

Ok, jij hebt het nieuwe model. Dat is beter, want dan heb je ook wat bergruimte.
Succes,

gr. Percy
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”