Olie verversen.

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
marcel/KAPPA

Re: Olie verversen.

Unread post by marcel/KAPPA »

Hallo Henk,

Ik ben helemaal met je eens. Heb je het verschil van een originele en een immitatie
wel eens gevoeld????(een keer zo zwaar).

Groeten. marcel/KAPPA
rino

Unread post by rino »

schreef al eerder een commentaar over de dempers voor kappa's. Mijn ervaring is dat je hiervoor beter voor de originele stukken gaat. Had een Bosal en dan eentje van bij de Kwik-Fit : was allemaal rommel. Als je in zo'n auto rijdt dan moet het geluid passen. Daar bespaar ik nooit meer op.
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

Wat betreft olie een paar zaken om te weten: Sommige goedkope olie bevat "gerecyclede" olie, dwz oude olie die is gefilterd en weer "op specificatie" is gebracht door toevoeging van dopes. Voldoet aan de minimum norm maar ik zou 't nooit in mijn auto gooien. Goedkoop is echt duurkoop, dus neem een merkolie. Bij bouwmarkten vind je merkolie tegen veel lagere prijzen dus doe het zelven heeft zin. En neem een goed filter. Verder is het altijd zo dat een turbo of het nou een diesel of benzine is, meer olie verbruikt, doordat er altijd iets verbrand in de turbo zelf. Om dat te verminderen kun je synthetische olie gebruiken die daar veel minder gevoelig voor is. MAAR: Bij een oudere auto (laten we zeggen meer dan 50.000 km moet je dat NIET doen, omdat sythetische olie de meeste deposits (vervuiling) oplost. Gevolg: verstopte filters, speling op bv. zuigers, lekkage langs zuigerveren, etc... en kans op een in elkaar gelopen motor....
Alternatief is om semi synthetische olie (50/50) te gebruiken, verhoogt absoluut de levensduur van de turbo en heeft niet de nadelen. Dat is ook gewoon zelf te mengen trouwens.
Wat betreft uitlaten en schokbrekers ben ik het met rino en anderen eens dat je een MERK uitlaat moet nemen en geen Kwik-Fit rommel, en dat geld ook voor schokbrekers en remblokken. Veel automaterialen shops leveren gewoon goed spul en voor minder geld als de dealer.
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Niet alles moet je ook laten vervangen door Kwik-Fit, bijvoorbeeld remwerk en schokdempers. Ik heb echter totaal geen problemen gehad van mijn kwik-fit einddemper. Misschien toeval.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”