waar zit ???
waar zit ???
Hallo KAPPA liefhebbers,
Vraagje? Waar bevind zich de termostaat (ik heb n.l. wel eens in Frankrijk daarmee koelings
problemen gehad,dit was met mijn vorige auto THEMA) ze konden het probleem daar
niet vinden, maar achteraf is mij verteld dat hij door extreme warmte er zo tussen uit gehaald
kan worden. Altijd een gerust gevoel als je weet waar hij zit dan kan je het eventueel zelf
demonteren.
En op de infocenter staat onder service dat mijn benzinefilter moet vervangen worden, is dat
zelf te doen en waar zit die dan?? Kosten???
Groetjes marcel/KAPPA 2.0/'97
Re: waar zit ???
benzine filter passagiers zijde achter bij de achterdeur je kunt hem zo zien zitten net achter de zidjdrempel en ja hoor je kunt hem zelf vervangen wel even op de pijl letten en de slangen dichtknijpen dat er geen benzine uitloopt
thermostaat zit aan de zijkant dikke slang volgen
gr luc
thermostaat zit aan de zijkant dikke slang volgen
gr luc
Thermostaat nooit verwijderen!!!! Hierdoor ga je "kort circuit creeëren. Ofwel oververhitting!
Beste Bas K,
Volgens mij en ik denk velen dat als je de thermostaat er uit haalt de afsluitklep
geheel open gaat en dus het koelmiddel sneller gaat stromen. Dit wordt veel
gedaan als de motor zwaar belast wordt zoals in de bergen en dit in combinatie
met een caravan er achter.
Groeten marcel/KAPPA
Volgens mij en ik denk velen dat als je de thermostaat er uit haalt de afsluitklep
geheel open gaat en dus het koelmiddel sneller gaat stromen. Dit wordt veel
gedaan als de motor zwaar belast wordt zoals in de bergen en dit in combinatie
met een caravan er achter.
Groeten marcel/KAPPA
Marcel,
Veel suc6... Wel eens iets met stromingsleer en drukverschillen / weg van minste weerstand gedaan???
Veel suc6... Wel eens iets met stromingsleer en drukverschillen / weg van minste weerstand gedaan???
Beste Bas K,
Nee hier heb ik geen verstand van!!! Dat van die thermostaat weg halen heb
ik alleen van horen vertellen.
Groeten marcel/KAPPA