Voltmeter

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter

Voltmeter

Unread post by Pieter »

Hallo

Op het dashboard zit en voltmeter. Als de motor ik rijd wijst deze meter iets rechts van het midden aan. 11/12 volt. Wanneer ik stilsta en de motor draait stationair zakt die terug naar het midden. Dat schijnt volgens het instructieboekje normaal te zijn. Maar soms zakt hij ook enige tijd verder weg. De motor begint dan ok iets zwaarder te lopen. Na enige seconden trekt ie zichzelf weer op naar de middenstand. En dat herhaalt zich dan weer. Kan dit te maken hebben met het aanslaan van de radiatorventilator o.i.d. want hij heeft het vooral bij dit warme weer samen met stadsritten? Wie herkent dit probleem?
aldo

Re: Voltmeter

Unread post by aldo »

si e la ventola di rafredamento del motore, se l''airco e accesa la ventola gira piu veloce, questo e normale,il motore deve al minimo,600/650 giri
Pieter

Unread post by Pieter »

Sorry aldo

Ik ben niet bekend met de Italiaanse taal. Misschien kun je het in het Nederlands doen?
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Hij bedoelt:
Als op dat moment de airco aanslaat is dat normaal bij de K. De motor mag minimaal 600 a 650 toeren draaien op dat moment.
luc

Unread post by luc »

als je motor uitslaat door de lage toeren dan moet je je zekeringen eens nalopen op aanslag en de aardingskabels nazien, ook helpt het een dikke platte aardingskabel te gebruiken voo rje motorblok schijnt ook wel eens problemen te veroorzaken
frank

Unread post by frank »

heb het zelf ook met mijn k. als de koel vent. aangaat ook bij de dedra was dat
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Op zich zou ik wel even met een voltmeter je laadspanning opmeten op de accupolen. De meter blijft normaal gesproken toch echt rechts van het midden. Laadstroom moet circa 14 Volt zijn.
John

Unread post by John »

Volgens mij ontstaat er pas een laadspanning als de dynamo minimaal 1200 tot 1500 (?) toeren maakt. Ik weet niet of dit al gebeurd bij het stationair draaien van de moter.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”