Hallo forummers,
Ik ga mezelf en jullie met een gewetensvraag opzadelen. Ik weet, het is appels met peren vergelijken, maar toch.
Waar gaat het om: Ik ga mijn Ypsilon verlaten (te koop dus) en terug naar mijn oude liefde. Een Kappa dus. Nu heb ik op dit moment in een voor mij gewenste prijsklasse de keuze tussen:
a) een Kappa Berlina, 2.0 ls,nov. 1999, 113000km(nap), full service history etc. groen en slechts rechts een beetje slordig geverfde schaafwond. Uitstekende auto voor 3500 euro (vrpr)
b) een Kappa 2.0 ls SW uit 96, blauw met. 190.000km (nap) in zeer mooie staat (vlgns adverteerder, heb deze nog niet gezien) zelfde vraagprijs.
Mijn hart zegt: de SW, mijn verstand: de Berlina.
Wat zouden jullie doen?
Fantaseer er van harte op los, zou ik zeggen!
Onno
SW of Berlina
Re: SW of Berlina
Ik zou voor de Berlina gaan. Is 3 jaar nieuwer, veel mindr kilometers en het is het vernieuwde model!
Die schaafwond zou je altijd nog kunnen laten maken.
succes met kiezen,
Percy
Die schaafwond zou je altijd nog kunnen laten maken.
succes met kiezen,
Percy
Ik zou juist zeggen de SW! Km-stand boeit niet zo. Als hij maar goed onderhouden is. Bouwjaar, ja dat is een punt. Op basis daarvan is de Berlina beter. De SW vind ik alleen een veel mooiere auto. Deze is tevens waardevaster dan de Berlina. Net als bij de Thema zal de K Berlina snel in waarde dalen. De SW houdt z'n waarde beter.
Tot zover bedankt voor het meedenken!
Ben in de middagpauze even naar de Sw wezen kijken. Is inderdaad een mooie auto! Wat minpuntjes: gladde voorbanden, slechts 1 maand apk en een onderhoudsboekje met een gat van zo'n 60000 km. (inderdaad, de laatste vier jaar) Ook de motor liep niet want de poetser had het blok afgespoten en nu zat er (dachten ze) vocht in de bougieschachten. De dealer wil geen garantie geven, een nieuwe apk kon wel, maar met de beperking dat als de kosten te hoog zouden worden de deal niet doorging.
Kreeg qua onderhandeling schrikbarend weing terug voor de Yp. Aan de andere kant: zonder inruil gaat de auto denk ik voor zo,n 2900 euri wel weg op den duur. (met apk uiteraard) En daarvoor heb je, denk ik, een strakke K, maar wel met bija 2 ton gereden.
Conclusie: voor deze auto ga ik mijn Yp niet "weggeven". Dus maar eens nadenken over een andere constructie.
Grt. Onno
Ben in de middagpauze even naar de Sw wezen kijken. Is inderdaad een mooie auto! Wat minpuntjes: gladde voorbanden, slechts 1 maand apk en een onderhoudsboekje met een gat van zo'n 60000 km. (inderdaad, de laatste vier jaar) Ook de motor liep niet want de poetser had het blok afgespoten en nu zat er (dachten ze) vocht in de bougieschachten. De dealer wil geen garantie geven, een nieuwe apk kon wel, maar met de beperking dat als de kosten te hoog zouden worden de deal niet doorging.
Kreeg qua onderhandeling schrikbarend weing terug voor de Yp. Aan de andere kant: zonder inruil gaat de auto denk ik voor zo,n 2900 euri wel weg op den duur. (met apk uiteraard) En daarvoor heb je, denk ik, een strakke K, maar wel met bija 2 ton gereden.
Conclusie: voor deze auto ga ik mijn Yp niet "weggeven". Dus maar eens nadenken over een andere constructie.
Grt. Onno
Hallo Onno,
Volgens mij heb je twee opties. Of je gaat onderhandelen met de Berlina maar afgaand op je reactie
ben je meer gecharmeerd van een SW. Dus dan zou ik voor de volgende optie gaan en dat is rustig
verder kijken naar een betere SW want dez vertrouw ik niet (uit je verhaal aflopende APK).
Groeten marcel/KAPPA
Volgens mij heb je twee opties. Of je gaat onderhandelen met de Berlina maar afgaand op je reactie
ben je meer gecharmeerd van een SW. Dus dan zou ik voor de volgende optie gaan en dat is rustig
verder kijken naar een betere SW want dez vertrouw ik niet (uit je verhaal aflopende APK).
Groeten marcel/KAPPA
Spijker op de kop, Marcel.
Ik ga me richten op een goede SW, leeftijd en km stand niet zo belangrijk, kwaliteit + historie wel!
Ik hou me trouwens aanbevolen voor tips en als iemand nog en Yp zoekt? De prijs staat nu tenslotte wel wat onder druk.....
Onno
Ik ga me richten op een goede SW, leeftijd en km stand niet zo belangrijk, kwaliteit + historie wel!
Ik hou me trouwens aanbevolen voor tips en als iemand nog en Yp zoekt? De prijs staat nu tenslotte wel wat onder druk.....
Onno
Ik denk dat je keuze sowieso makkelijker is geworden, na een lange zoektocht voor mij rijd ik nu rond in de '99 sedan! Die overigens eerst voor 2950 te koop stond, een dag later naar 3500 ging, maar ik kon hem toch voor de oude prijs meenemen.
En mijn hemel, wat is het een geweldige auto...
Gr,
Damjan
En mijn hemel, wat is het een geweldige auto...
Gr,
Damjan
Gefeliciteerd!
Is inderdaad een hele mooie en een goeie prijs ook. Ik wens je veel rijgenot. En ja, de keuze wordt inderdaad wat eenvoudiger, Zo zie je, afwachten maakt het soms alleen maar makkelijker!
Grt Onno
Is inderdaad een hele mooie en een goeie prijs ook. Ik wens je veel rijgenot. En ja, de keuze wordt inderdaad wat eenvoudiger, Zo zie je, afwachten maakt het soms alleen maar makkelijker!
Grt Onno