Mening gevraagd over Kappa op Mobile.de
Re: Mening gevraagd over Kappa op Mobile.de
Je moet toch sowiezo de BPM afrekenen? Das niet goedkoop, je kunt met slimmigheidjes wel een lager bedrag regelen, maar het zal toch zeker richting de 800 euro gaan.
Hallo Mijnheer Evers
De kappa naarwaar u verwijst is inderdaad een mooie historiek onderhouden voorbeeld, maar helaas géén zwarte
BPM? Ik heb géén idee wat dit inhoud in Nederland, maar in België gaat het als volgt indien je een wagen koopt van een partikulier in het buitenland, er is totaal géén sprake van BPM....
- Verkoopsoveréénkomst, gedateerd
- Nadien even langs bij belgische douane, met gelijkvormigheidsattest, hetgéén me totaal niets kost
- vtg een gewone keuring laten ondergaan (ongeveer 40 €)
- jaarlijkse taks en éénmalige inverkeersstelling, maar dit geldt voor alle wagens en is niet uniek aan import.
That's it, en we kunnen cruisen...
Nogmaals, indien ik de wagen in jouw link overweeg, dan betaal ik ook (nog eens) BTW aan de belgische staat, aangezien hij gekocht wordt bij een officiële garagist in het buitenland.
Tenslotte, de afstand naar Lekkerkerk is nog verder voor mij dan het westen van Duitsland, dus de afstand is wel degelijk héél relatief.
Theodore
De kappa naarwaar u verwijst is inderdaad een mooie historiek onderhouden voorbeeld, maar helaas géén zwarte

BPM? Ik heb géén idee wat dit inhoud in Nederland, maar in België gaat het als volgt indien je een wagen koopt van een partikulier in het buitenland, er is totaal géén sprake van BPM....
- Verkoopsoveréénkomst, gedateerd
- Nadien even langs bij belgische douane, met gelijkvormigheidsattest, hetgéén me totaal niets kost
- vtg een gewone keuring laten ondergaan (ongeveer 40 €)
- jaarlijkse taks en éénmalige inverkeersstelling, maar dit geldt voor alle wagens en is niet uniek aan import.
That's it, en we kunnen cruisen...
Nogmaals, indien ik de wagen in jouw link overweeg, dan betaal ik ook (nog eens) BTW aan de belgische staat, aangezien hij gekocht wordt bij een officiële garagist in het buitenland.
Tenslotte, de afstand naar Lekkerkerk is nog verder voor mij dan het westen van Duitsland, dus de afstand is wel degelijk héél relatief.
Theodore
ivm de afstand....Ik bedoel uiteraard, wel degelijk NIET relatief
Saluti
Theodore
Excuus, ik had niet gezien dat je in Belgie gevestigd bent! Dat maakt het leven ineens veel makkelijker! Ga dan idd voor Duits. Wij als Nederlanders moeten bij import een gedeelte van de oorspronkelijke belasting betalen die gold bij aankoop als nieuwe auto. In NL is dat een grote belemmering om naar Buitenlandse auto's te kijken en die dan in NL te gaan rijden. Ikzelf koop wel vaak Belgische auto's overigens als donor. Deze hoef ik in NL niet te registreren en in Belgie hoef ik alleen het contract te tekenen en is de auto voor mij. Zo'n auto kost me niets aan vaste lasten.
No problem M.J., toch bedankt voor je input.
Groetjes vanuit het zuiden
Theodore
Groetjes vanuit het zuiden

Theodore
FF inhaken op het importeren van je auto...een auto naar nederland halen kost je een deel bpm ,dit schrijf je af over 100 maanden van de nieuw waarde van je auto, echter er blijft altijd een rest waarde van 10% bpm
en dan de te betalen btw, en of je nou bedrijf of particlier ben je betaald dit,bedrijf kan het echter terug
vorderen da's een voordeel.
Nu kan ik me indenken dat het in belgie anders gaat echter kan ik me niet voorstelen dat je geen btw betaald en of je de auto nu particulier of van een bedrijf koopt. belasting is belasting.
jullie hebben in belgie dan ook nog eens een eenmalige luxe tax /inschrijvings tax. welke veel lager is dan onze 42% bpm die er in nderland op de auto's wordt geheven. en waar dan pas de btw over wordt geheven.
dan heb je de prijs in onze heerlijke nederland.....
Gr, Joop
en dan de te betalen btw, en of je nou bedrijf of particlier ben je betaald dit,bedrijf kan het echter terug
vorderen da's een voordeel.
Nu kan ik me indenken dat het in belgie anders gaat echter kan ik me niet voorstelen dat je geen btw betaald en of je de auto nu particulier of van een bedrijf koopt. belasting is belasting.
jullie hebben in belgie dan ook nog eens een eenmalige luxe tax /inschrijvings tax. welke veel lager is dan onze 42% bpm die er in nderland op de auto's wordt geheven. en waar dan pas de btw over wordt geheven.
dan heb je de prijs in onze heerlijke nederland.....
Gr, Joop
Hallo Joop
Hartelijk dank voor je input, doch wil ik stipuleren dat je effectief géén btw betaald indien de wagen wordt gekocht door een partikulier van een andere partikulier in het buitenland ( en uiteraard in België zelf). Daar ben ik zeker van, misschien zijn er andere belgische leden hier die dit kunnen bevestigen?
Mvg
Theodore
Hartelijk dank voor je input, doch wil ik stipuleren dat je effectief géén btw betaald indien de wagen wordt gekocht door een partikulier van een andere partikulier in het buitenland ( en uiteraard in België zelf). Daar ben ik zeker van, misschien zijn er andere belgische leden hier die dit kunnen bevestigen?
Mvg
Theodore
Je eigenlijke vraag was wat men van de kappa vond, ikzelf vind de foto's niet duidelijk genoeg om er iets over te kunnen zeggen. Het is volgens mij wel een lx, wat een nadeel is ivm luxe
Theodore,
Gezien de belasting die je in Belgie betaald is het volgens mij een goeie deal. En de verkoper geeft aan dat de prijs onderhandelbaar is, dus ik zou zeggen steek 3000 Euris in je zak en ga dr heen. Vette kans dat je m meeneemt als je met de kontante flappen wappert. De km stand en onderhouds gegevens lijken positief, zeker de TUV keuring. Ik vindt alleen de niet originele velgen jammer.......
Suc6.
Gezien de belasting die je in Belgie betaald is het volgens mij een goeie deal. En de verkoper geeft aan dat de prijs onderhandelbaar is, dus ik zou zeggen steek 3000 Euris in je zak en ga dr heen. Vette kans dat je m meeneemt als je met de kontante flappen wappert. De km stand en onderhouds gegevens lijken positief, zeker de TUV keuring. Ik vindt alleen de niet originele velgen jammer.......
Suc6.
Het gedoe over invoering van voertuigen in België klopt.
Heb ooit een Fulvia Berlina uit Nederland naar België verscheept.
Dit heeft me als invoering 20eurocent (dus 0,2€) gekost. Ik heb contant betaald!
Nu dit was een oldtimer met lage waarde (op factuur).
Bij moderne autos ligt dit bedrag hoger, afhankelijk van leeftijd en waarde.
succes.
Bart
Heb ooit een Fulvia Berlina uit Nederland naar België verscheept.
Dit heeft me als invoering 20eurocent (dus 0,2€) gekost. Ik heb contant betaald!

Nu dit was een oldtimer met lage waarde (op factuur).
Bij moderne autos ligt dit bedrag hoger, afhankelijk van leeftijd en waarde.
succes.
Bart