Verschil 2.0 en 2.0 automaat
Verschil 2.0 en 2.0 automaat
Heren,
ik ben nog steeds op zoek naar een budgetkappa die mij zint en ik heb nu een 2.0 automaat zien staan. Ik vraag mij af of iemand ervaringen heeft met de automaat op de 2.0. Is de auto zo (veel) langzamer? Verbruikt de auto (veel) meer? Hoe lang kan de bak mee zonder revisie?
Alvast bedankt!
Gr,
Damjan
ik ben nog steeds op zoek naar een budgetkappa die mij zint en ik heb nu een 2.0 automaat zien staan. Ik vraag mij af of iemand ervaringen heeft met de automaat op de 2.0. Is de auto zo (veel) langzamer? Verbruikt de auto (veel) meer? Hoe lang kan de bak mee zonder revisie?
Alvast bedankt!
Gr,
Damjan
Re: Verschil 2.0 en 2.0 automaat
Automaat is niet onzuiniger, en al helemaal niet langzamer. Bij normaal optrekken zelfs sneller doordat je bijna geen schakelmoment hebt.
Ik denk dat jij de ouderwetse automaat noemt aangezien het om een budget kappa gaat. De automaten van een kappa gaan in principe probleemloos 3 ton mee. Wel even olie verversen!
Ik denk dat jij de ouderwetse automaat noemt aangezien het om een budget kappa gaat. De automaten van een kappa gaan in principe probleemloos 3 ton mee. Wel even olie verversen!
Ik rij zelf automaat 2.0 uit 1999 - nieuwe model.
Bak zou 300.000 mee moeten kunnen. Mijne heeft nu 110.000. Heb em vanaf 74.000 Ik heb juist begrepen dat je de olie beter niet kunt vervangen. Je krijgt het dan nooit meer zoals het was?
Ik vind persoonlijk de 2 liter iets te licht voor deze zware auto. De automaat is echter fantastisch.
Hele lange 1e versnelling dus heel rustig.
Bij precies 80 gaat hij terug naar 2 en hier is vermogen zeer op zijn plek. (kickdown)
Bij precies 120 gaat hij terug naar 3 en hier is vermogen ook zeer op zijn plek. (kickdown)
130 bij ongeveer 2700 toeren.
170 bij ongeveer 3700 toeren is gewoon rustig relax rijden.
In de power stand gaat ie behoorlijk in de toeren, handig om even in te halen.
Verbruik op lange afstanden valt alles mee ook bij hogere snelheden. Ik doe dan over de 1 op 12.
In de stad zou 1 op 10 haalbaar moeten zijn. Praktijk is echter dat ik mezelf altijd een beetje voorlieg en 1 op 9 eerder komt. (Airco / files / koud etc.) Maar dan heb je ook wel wat.
Kortom de auto nodigt niet uit tot scheuren. Wel comfortabel rijden. Verwacht met de lange 1e versnelling geen wedstrijdje met een gti te winnen bij het stoplicht.
Het oudere model automaat schijn zenuwachter te zijn? Ik heb daar echter geen ervaring mee.
Arie.
Bak zou 300.000 mee moeten kunnen. Mijne heeft nu 110.000. Heb em vanaf 74.000 Ik heb juist begrepen dat je de olie beter niet kunt vervangen. Je krijgt het dan nooit meer zoals het was?
Ik vind persoonlijk de 2 liter iets te licht voor deze zware auto. De automaat is echter fantastisch.
Hele lange 1e versnelling dus heel rustig.
Bij precies 80 gaat hij terug naar 2 en hier is vermogen zeer op zijn plek. (kickdown)
Bij precies 120 gaat hij terug naar 3 en hier is vermogen ook zeer op zijn plek. (kickdown)
130 bij ongeveer 2700 toeren.
170 bij ongeveer 3700 toeren is gewoon rustig relax rijden.
In de power stand gaat ie behoorlijk in de toeren, handig om even in te halen.
Verbruik op lange afstanden valt alles mee ook bij hogere snelheden. Ik doe dan over de 1 op 12.
In de stad zou 1 op 10 haalbaar moeten zijn. Praktijk is echter dat ik mezelf altijd een beetje voorlieg en 1 op 9 eerder komt. (Airco / files / koud etc.) Maar dan heb je ook wel wat.
Kortom de auto nodigt niet uit tot scheuren. Wel comfortabel rijden. Verwacht met de lange 1e versnelling geen wedstrijdje met een gti te winnen bij het stoplicht.
Het oudere model automaat schijn zenuwachter te zijn? Ik heb daar echter geen ervaring mee.
Arie.
Mijn vader heeft indertijd met een 3 liter automaat gereden; levensgevaarlijk ding. Wij hebben ook de nieuwe automaat en die is echt fantastisch. Half jaar geleden de automaat olie vervangen, en dat was een transformatie! Boterzacht de versnellingen door. Arie gewoon doen!
Ik heb het over een Kappa automaat uit 1995. Zijn die veel anders/ouder/slechter dan de automaten waar jullie het over hebben?
Opzich moet het functioneren. Rij er gewoon mee en kijk of de automaat vloeiend schakeld, of de kickdown naar behoren werkt. Wat is de kilometerstand van de auto?
Auto zou maar 130.000 gelopen hebben. Maar begrijp ik dus goed dat er na 99 er een nieuwe automaat gekomen is? Morgen rijden, dan zie ik wel verder...
Boterzacht de versnellingen door?
Voel jij em schakelen dan?
Arie.
Voel jij em schakelen dan?

Arie.
Ik weet niet wat de wijzigingen ten opzichte van de automaat zijn na 1999.
Dacht dat ik dat ergens ooit gelezen had,
gewoon rijden maar.
Beviel het?
Arie.
Dacht dat ik dat ergens ooit gelezen had,
gewoon rijden maar.
Beviel het?
Arie.
En Arie heb je al je automaat olie laten verversen?
Is echt aanbevelenswaardig hoor!
Is echt aanbevelenswaardig hoor!