dashboardverlichting

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

dashboardverlichting

Unread post by Percy »

Hoi,

wie weet hoe je de lampjes van het dashboardverlichting moet vervangen. Mijn toerenteller is nl. bij de bovenste cijfers ineens een stuk minder fel in het donker.

alvast bedankt,

Percy
Dylan

Re: dashboardverlichting

Unread post by Dylan »

Hi Percy,

1. Zet je stuur in de laagste stand
2. draai met een inbussleuteltje het dashboard los, er zitten twee inbusjes achter de rubberen zwarte dopjes en drie aan de bovenzijde, dus vlak voor het plastic van de snelheidsmeter, toerenteller etc.
3. Schuif het dashboard voorzichtig naar voren en maak de drie connectors los.
4. Je hebt nu het dashboard gedemonteerd, schroef de achterzijde los (wit paneel) en nu kun je eenvoudig bij de lampjes van de instrumenten komen.

Succes!

Groet,

Dylan
laj

Unread post by laj »

heel makkelijk
stuur in zijn laagste stand zetten
er zitten inbusboutjes in aan de bovenzijde binnenin net voor het glas dacht 3 st aan de bovenkant
en in het vertival gedeelte onderaan achter de twee rubberen dopjes 2 stuks.

als hij niet goed loskomt om naar voor te trekken ben je gewoon een boutje vergeten

als alles los is voorzichtig naar voren trekken geen geweld met schroevendraaiers want de beschadig je het dashboard.

je moet de unit voldoende naar voren kunnen trekken , wel even opletten op de rubber welke over het stuurhuis loopt even handje helpen daar.

als je hand er tussen kan moet je een tweetal stekkers losmaken dacht met een klemborg dus je moet met je vingers aan de zijkant een klemmetje indrukken waardoor de stekker eruit kan
nu kan je de tellerunit geheel eruit pakken en je zal vanzelf aan de achterzijde de verlichtingslampjes zien zitten in een afdekdop de lamp dichts bij de teller zal de kapot zijn. over het lampje zelf zit een kleur plastic geschoven voor het blauw/groene licht. deze overzetten op je nieuwe lampje al bij al hooguit 15 min werk mits je de goede inbus hebt, en deze is heel klein.

succes gr luc
Percy

Unread post by Percy »

Hoi,

bedankt Dylan en Luc!
Ik ga het van het weekend denk ik vervangen.

gr. Percy
Percy

Unread post by Percy »

Wel wat later dan gepland, maar wil nu toch echt alle lampjes vervangen. Maar weet iemand wat voor lampjes het zijn?
Bij de automaterialenzaak vroegen ze welke kleur het voetje van de lamp is. Je hebt er namelijk verschillende kleuren in.
Of moet ik ze eerst eruit halen?

En hoeveel zijn het er in totaal. Dus dasboard en infocenter plus de knoppen v/h infocenter en ventilators

alvast bedankt
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”