Vakantie en de k
Vakantie en de k
De vakantie komt er weer aan en ik vroeg mij af of er onder jullie mensen zijn die de met de k weg gaan en zo ja waar naar toe?
Doen jullie nog iets qua onderhoud voor vertrek?
Ik ga waarschijnlijk naar Zweden en een ruwe telling lijkt er op dat ik totaal zo'n 4.000 km ga maken. Kijk er nu al naar uit!
Doen jullie nog iets qua onderhoud voor vertrek?
Ik ga waarschijnlijk naar Zweden en een ruwe telling lijkt er op dat ik totaal zo'n 4.000 km ga maken. Kijk er nu al naar uit!
Re: Vakantie en de k
Hoi iedereen,
Dit jaar niet zo ver, naar Belgie tegen de Franse grens aan.
Dit keer geen beurt.
Maar andere jaren even een check voor het vertrek, met eventueel een beurt ruim van te voren.
De Kappa is reeds geweest naar Moldavië via Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en Roemenië. Circa 2500 km enkele reis.
Naar Italië en Denemarken.
Nu bijna op 300.000 km
Marc
Dit jaar niet zo ver, naar Belgie tegen de Franse grens aan.
Dit keer geen beurt.
Maar andere jaren even een check voor het vertrek, met eventueel een beurt ruim van te voren.
De Kappa is reeds geweest naar Moldavië via Duitsland, Oostenrijk, Hongarije en Roemenië. Circa 2500 km enkele reis.
Naar Italië en Denemarken.
Nu bijna op 300.000 km
Marc
altijd naar het mooiste land ter wereld : ITALIA
met het normaal voorziene onderhoud volgens het boekje........
met het normaal voorziene onderhoud volgens het boekje........
il 20 giugnio partenza per l''italia, sul mio lago maggiore per 8 settimane. per tutti i lacisti fate buone vacanze, senza problemi
ciao aldo
ciao aldo
Helaas, dit jaar niet meer met de Kappa SW (2.0 5 cyl) naar Italie.
Reden daarvan is dat hij verkocht is en wij nu een Lancia Z hebben (2.0 Turbo).
Zal het geronk tussen de Zwitserse bergen missen..
Enfin wel zoals altijd de bougies, olie + filter, luchtfilter vervangen. Staat hij er vers bij!
Misschien ook handig om de rem-vloeistof te checken. Wanneer deze te oud is kan je wel eens last gaan krijgen van fading (schrijf je dat zo?) M.a.w. je trapt je rem wel in maar doordat er vocht in je remvloeistof is gekomen gaat de vloeistof koken en mis je remkracht door tekort aan drukopbouw.
(Of zoiets
)
Saluti!
Reden daarvan is dat hij verkocht is en wij nu een Lancia Z hebben (2.0 Turbo).
Zal het geronk tussen de Zwitserse bergen missen..
Enfin wel zoals altijd de bougies, olie + filter, luchtfilter vervangen. Staat hij er vers bij!
Misschien ook handig om de rem-vloeistof te checken. Wanneer deze te oud is kan je wel eens last gaan krijgen van fading (schrijf je dat zo?) M.a.w. je trapt je rem wel in maar doordat er vocht in je remvloeistof is gekomen gaat de vloeistof koken en mis je remkracht door tekort aan drukopbouw.
(Of zoiets

Saluti!
Helemaal naar de Haarlemmermeer (Schiphol).
De Balearen zijn niet bereikbaar op 4 wielen, zelfs niet met een Kappa!
Jur
De Balearen zijn niet bereikbaar op 4 wielen, zelfs niet met een Kappa!
Jur
De vorige vakantie nieuwe olie erin en in 7 uur 1000 km stuffen tot net onder lyon. Terug idem dito. Alleen rookte die toen als een schoorsteen omdat de turboslang gescheurd was. Vonden ze niet zo leuk in belgie.
Hallo KAPPA liefhebbers,
Deze keer naar Argeles sur Mer (Perpignan). Alleen nieuwe filters(Olie,lucht en Pollenfilter)
en Bougie's en natuurlijk schone olie, na ongeveer 40.000 km en zonder bij te hoeven vullen
wel nodig.
Groeten en alvast een fijne reis voor iedereen.
Ik heb speciaal om op vakantie te gaan mijn Kappa gekocht, want voor het werk pendel ik met de trein.
Voor de prijs van een Fiat Panda'tje heb ik een grote reisberline met een groooote koffer en een
fantastische 3 litermotor.
Volgende week vertrek ik voor 3 weken naar Toscane. Langs Frankrijk, Zwitserland en de Simplon-pas,
overnacht ik in Pallanza aan het Lago Maggiore (Ciao Aldo, il lago è bellissimo). Daarna reis ik verder naar
Montescudaio. Alles tesamen denk ik toch een 5000 km te rijden. Ik vrees dat de Kappa zich in zijn thuisland
zodanig in zijn sas zal voelen, dat een paar snelheidsovertredingen onvermijdelijk zullen zijn!
Specaal onderhoud hoef ik niet te doen daar ik bij aankoop een groot onderhoud heb laten doen (bougies,
aandrijfriemen enz..).
Een zalig verlof toegewenst aan alle Lancia-vrienden en speciaal aan de Kappa-rijders onder hen.
Jean Paul
Voor de prijs van een Fiat Panda'tje heb ik een grote reisberline met een groooote koffer en een
fantastische 3 litermotor.
Volgende week vertrek ik voor 3 weken naar Toscane. Langs Frankrijk, Zwitserland en de Simplon-pas,
overnacht ik in Pallanza aan het Lago Maggiore (Ciao Aldo, il lago è bellissimo). Daarna reis ik verder naar
Montescudaio. Alles tesamen denk ik toch een 5000 km te rijden. Ik vrees dat de Kappa zich in zijn thuisland
zodanig in zijn sas zal voelen, dat een paar snelheidsovertredingen onvermijdelijk zullen zijn!
Specaal onderhoud hoef ik niet te doen daar ik bij aankoop een groot onderhoud heb laten doen (bougies,
aandrijfriemen enz..).
Een zalig verlof toegewenst aan alle Lancia-vrienden en speciaal aan de Kappa-rijders onder hen.
Jean Paul