schlusslighter defekt

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pieter

schlusslighter defekt

Unread post by Pieter »

Als ik mijn lichten aanzet verschijnt er met enige regelmaat het bericht schlusslighter defekt. Tevens brandt dan het check lichtje. Het bleek dat mijn rechterachterlicht niet brandde. Een tikje tegen de kap en hij deed het weer. Dus waarschijnlijk een los contact.

Nu heb ik alle draden en de lampenfitting gecontroleerd en schoongemaakt. Tevens heb ik een nieuw lampje er ingezet. Dan zou je denken dat het probleem nu over is. Maar nee. Hij valt nog steeds met bepaalde regelmaat uit. Zij het wat minder frequent als eerst.

Heeft iemand dit probleem al eens bij de hand gehad? En wat is er aan te doen om het probleem definitief te verhelpen?
Giancarlo

Re: schlusslighter defekt

Unread post by Giancarlo »

Ik zou eerst je infocenter in engels of eventueel italiaans zetten. Het zou best eens je kabelboom van je achterklep kunnen zijn, ik weet niet hoe oud je kappa is maar als de achterklep veel gebruikt is wil de kabelboom nog wel eens defect raken.
Pieter

Unread post by Pieter »

Nee die is al hersteld. Alle draden waren door en zijn weer vervangen. Nu doen de achteruitrijlichten en mistlampen het weer. Trouwens de gewone achterlichten lopen toch niet door die kabelboom? Daar loopt toch alleen de elctrische bedrading van alles wat op de achterklep zit doorheen?
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

ja dat denk ik wel, maar ik heb het nog nooit uit elkaar gehad.
Corrado

Unread post by Corrado »

De achterlichten worden bediend via de kabelboom die onderin de bagageruimte zit. Kijk ff of die heel is, meestal wel. Reden is doorgaans corrosie en daardoor geen goed contact tussen lamp en fitting. Remedie is schoonmaken van fitting en lamp en zorgen dat de lampen goen vast aangedrukt zitten, evt. voorzichtig wat buigen aan de contacten. In het uiterste geval naar de electronicawinkel gaan en een bus Contactspray kopen. Dat moet het oplossen. Suc6.
Alessandro

Unread post by Alessandro »

of gewoon lampje vervangen dat is 9 van de 10 gevellen wat er aan de hand is.
Door klap te geven is nu de gloeidraad tijdelijk aan elkaar dus lampje doet het gewoon weer:)
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”