Beste mensen,
ik heb sinds kort een lancia kappa in mijn bezit, maar wil graag de originele radio verwijderen (een alpina) omdat deze te weinig vermogen heeft. maar ik heb maar geringe autokennis en wil niks beschadigen. Had bedacht dat dit toch zeer makkelijk moet zijn, wil het namelijk ook niet laten doen want ik ben maar een student en dus niet in bezit van kapitalen! anyways, alle hulp alvast bedankt.
msl, mart
originele alpina radio verwijderen
Re: originele alpina radio verwijderen
Om de radio te verwijderen heb je nodig de twee sleuteltjes - U vormig model met platte punten als 'n schroevendraaier - passend in de 4 gaten aan de zijkanten van de radio (twee per kant) en je moet achter de radio de bevestiging losmaken. Daar kom je bij door aan de rechterkant van de middenconsole een luikje te openen, zit links in de rechtervoetenruimte vlak bij de vloer. Achterop de radio zit doorgaans een M5 of M6 draadeindje waaraan een steunstrip of plastic geleider is geschroefd, tegen het schudden van de radio. Ik weet overigens niet of een Alpine de 4 genoemde gaten heeft er is nl. nog een systeem met een soort platte haken die je links en rechts in een net zichtbaar gleufje kunt vastklikken. Als je deze tools niet hebt (je krijgt ze erbij bij aankoop van een nieuwe radio), misschien even een autoshop proberen. En niks forceren want dan zegt het krak......Succes...