Remmerij Kappa's
Remmerij Kappa's
Hoi liefhebbers,
De remmen op mijn 2L Kappa uit '96 laten wat te wensen over naar mijn mening.
Ondanks dat ik vanaf +/- 100Km/h voluit in de ankers ga (op droog wegdek) wil de auto maar niet in de ABS schieten en/of gaan slippen.
Dan zou je naturlijk kunnen zeggen dat de banden een ultime grip hebben, maar gezien de benodigde remafstand is het aannemelijker dat de remmerij te wensen over laat.
Wanneer je zo hard als het kan op de rem gaat staan zou toch de ABS het warm moeten krijgen..?
Wat zijn jullie ervaringen en / of hebben jullie tips of aanwijzingen hoe dit verbeterd kan worden?
Zelf dacht ik aan nieuwe schijven/blokken (Lucas/ATE en gewoon/sport?), verhogen vd remdruk?, remvloeistof vervangen (DOT4) enz..
Alvast bedankt voor jullie reacties.
De remmen op mijn 2L Kappa uit '96 laten wat te wensen over naar mijn mening.
Ondanks dat ik vanaf +/- 100Km/h voluit in de ankers ga (op droog wegdek) wil de auto maar niet in de ABS schieten en/of gaan slippen.
Dan zou je naturlijk kunnen zeggen dat de banden een ultime grip hebben, maar gezien de benodigde remafstand is het aannemelijker dat de remmerij te wensen over laat.
Wanneer je zo hard als het kan op de rem gaat staan zou toch de ABS het warm moeten krijgen..?
Wat zijn jullie ervaringen en / of hebben jullie tips of aanwijzingen hoe dit verbeterd kan worden?
Zelf dacht ik aan nieuwe schijven/blokken (Lucas/ATE en gewoon/sport?), verhogen vd remdruk?, remvloeistof vervangen (DOT4) enz..
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Remmerij Kappa's
iig remvloeistof vervangen, en geharde schijven monteren. Remblokken dan ook maar meteen vervangen.
Wanneer dit gedaan is moet een kappa echt heel erg hard en gedoseerd kunnen remmen hoor
Wanneer dit gedaan is moet een kappa echt heel erg hard en gedoseerd kunnen remmen hoor
Thanx voor je reactie.
Wat voor blokken moet je dan monteren?
Als ik ga zoeken kom ik 2 systemen(?) tegen, Lucas en ATE. Wat is de goede en wat zijn de verschillen?
Wat voor blokken moet je dan monteren?
Als ik ga zoeken kom ik 2 systemen(?) tegen, Lucas en ATE. Wat is de goede en wat zijn de verschillen?
Toevallig heb ik dit gevraagd onder rubriek Thema/Dedra 2 dagen terug want ik heb ook nieuwe blokken en schijven nodig maar dan voor mij Dedra. Ik zou ook graag willen weten waarom Lancia 2 remsystemen heeft gemonteerd. Naar mijn idee is het standaard Lucas maar heeft iemand een verklaring want hoe of waar kan je deze informatie
Ben ook niet onder de indruk van de rempartij van een kappa. ABS doet maar wat, remmen faden bij het leven en een paar keer gebeurde er maar weinig. Ik hou er dus sindsdien rekening mee. Zelf heb ik er nu brembo schijven onder zitten. 55 euri/st en ze zitten er al bijna een ton onder (voor). Er zijn sportievere remblokken en schijven te koop voor een kappa.
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... &vp=&cat=r
Die gaan er de volgende keer onder. Ik heb hier met andere auto's goede ervaring mee.
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... &vp=&cat=r
Die gaan er de volgende keer onder. Ik heb hier met andere auto's goede ervaring mee.
Oja, de remmen van een kappa behoren tot de top en MOETEN altijd werken en niet faden. (na 2 keer remmen dan)
Paul, demonteer 1 van de velgen (voor) en kijk op het achterste remblok. Daarop staat welk systeem het is. Misschien moet je ook de remklauw deels demonteren. Heb ik vandaag ook voor de zekerheid gedaan. (Hier is de link van de Deltaclub als je wilt spieken hoe het moet, geweldige site:http://www.deltahpe.nl/index2.html)
Oké dan. Ga ik eens kijken zodra het weer weer wat beter is.
Voorlopig houd ik nog gewoon even rekening met het feit dat de Kappa wat minder remt.
Het gekke is dat na een paar keer heel stevig remmen het wel weer even goed gaat. Maar even daarna is het weer een heel stuk minder. Net alsof ze goed warm moeten zijn voor ze écht gaan remmen...
Bedankt voor je tips!
Voorlopig houd ik nog gewoon even rekening met het feit dat de Kappa wat minder remt.
Het gekke is dat na een paar keer heel stevig remmen het wel weer even goed gaat. Maar even daarna is het weer een heel stuk minder. Net alsof ze goed warm moeten zijn voor ze écht gaan remmen...
Bedankt voor je tips!
Nou, eerlijk gezegd ben ik alles behalve onder de indruk van de rempartij van m'n Kappa.
Zodra de schijven goed heet zijn (na een paar keer hard remmen) lijkt het een stuk beter te gaan, maar even daarna is het weer gelijk een heel stuk minder.
Zodra het weer opgeklaard is ga ik het eens van dichtbij bekijken allemaal. Wellicht dat er dan iets aan het licht komt. Tegelijk ook maar de remolie vervangen, dat wil ook wel eens helpen.
Wat heb jij voor schijven / blokken Giancarlo? Gewoon het origineel gemonteerde? Daarmee remt het volgens jou als de beste?
Zodra de schijven goed heet zijn (na een paar keer hard remmen) lijkt het een stuk beter te gaan, maar even daarna is het weer gelijk een heel stuk minder.
Zodra het weer opgeklaard is ga ik het eens van dichtbij bekijken allemaal. Wellicht dat er dan iets aan het licht komt. Tegelijk ook maar de remolie vervangen, dat wil ook wel eens helpen.
Wat heb jij voor schijven / blokken Giancarlo? Gewoon het origineel gemonteerde? Daarmee remt het volgens jou als de beste?