Ervaringen Lancia Kappa navigatie

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
John

Ervaringen Lancia Kappa navigatie

Unread post by John »

Heeft er iemand ervaring met het navigatiesysteem van de kappa? Hoe werkt dit en is dit goed in te bouwen? Ik twijfel namelijk tussen een Tom Tom en het orginele kappa navigatiesysteem. Het orginele systeem is veel mooier maar werkt het ook naar behoren? Wat zou dit systeem 2e hands moeten kosten?
Marcel

Re: Ervaringen Lancia Kappa navigatie

Unread post by Marcel »

Hoi John,

Ben er ook mee bezig geweest. Het originele systeem is in ieder geval duurder dan een Tommy.
Overigens lijkt mij de Tommy duidelijker hoor.

Saluti!
Jur

Unread post by Jur »

De TomTom is denk ik wel makkelijker. Niet alleen kan je je radio naar eigen keuze invullen maar de TomTom is ook functioneler.
Mijn TomTom is in de Kappa op het bovenste rooster geplaatst maar ook in de voorste luchtroosters past de TomTom gewoon zonder extra houder *het voetje van de Tom schuift er zo tussen en zit meteen muurvast).
Op de TomTom-site heb ik een foto geplaatst als hij in het bovenste rooster zit
http://tomtomgo.jouwsites.nl/gj_s_waarp ... .php?id=95
Jur
Percy

Unread post by Percy »

Zou ook een tomtom kiezen. Heb zelf de 910 en werkt perfect. Die originel systemen zijn veel duurder en is een stuk miner snel en ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Jur, weet jij of de 910 op het rooster is te plaatsen?
Jur

Unread post by Jur »

Helaas. Ik heb de 910 o.a. daarom weer teruggebracht naar de winkel. De houder paste nergens op. Wellicht dat Brodit al een hulpstukje heeft?
Jur
John

Unread post by John »

Heren,

Bedankt voor de adviezen. Wordt dus een Tom Tom tenzij ik heel voordelig aan Lancia navigatie kan komen.
Eddo

Unread post by Eddo »

Ik heb de originele navigatie en die prefereer ik omdat hij geintegreerd is, ook met bluetoothkitje te verijken is, en mooier staat. Aangezien het onderhuids een RNS2 van Blaupunkt is passen die CD'tjes er gewoon in en kun je dus altijd de laatste kaarten kopen. Het pijltje en de stem is voor mij voldoende, doch als je een 3d kaart wil hebben, moet je verder kijken. Verder is het 1 ingebouwd geheel waardoor diefstal niet zo aantrekkelijk is..

Enige puntje is dat de mijne nu bijna 10 is en heel soms een contactje mist...
John

Unread post by John »

Eddo,

Bedankt voor deze info. Kun je ook een cd afspelen (of een wisselaar aansluiten) en gelijktijdig gebruik maken van de navigatie?
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Dan kom ik meteen met de volgende vraag:
In onze SW is naderhand de navigatie ingebouwd. Deze werkt echt prima, behalve dan dat die mevrouw telkens denkt dat we naast de weg rijden. Ze ziet de auto circa 200 meter uit koers rijden. Hoe kan dit aangepast worden?

Tevens voor mij ook de vraag van de wisselaar. Het kabeltje ligt er, ik heb er een wisselaar op gehad, maar geen leven. Klopt dat?

Hoe haal je de radio eruit? Ik zie twee sleufjes en daar moet vast een passend palletje in, maar die heb ik natuurlijk niet meer. Iemand een idee?
Eddo

Unread post by Eddo »

Hi John,

Yes, er zit een standaard wisselaar geintegreerd met dit systeem. De navigatie praat over de CD heen en dempt dan even de muziek. Telefoon doet weer een override op de navigatie (dus je hoort de vrouw niet door de telefoon heen praten). Telefoonaansluiting is standaard. Ik heb de normale Nokia Bluetooth kit erop gezet en die werkt feiloos + je ziet hem niet en je telefoon blijft in je zak. Aan te raden.

groet,
Eddo
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”