Aanschaf 3e Kappa
Aanschaf 3e Kappa
Hallo forum leden , ik heb 2 kappa's gehad ( 2.4 en 2.0 beide uit "95 ) daarna een Alfa 156 maar ik wil toch weer een Kappa aanschaffen . Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.0 van na '98 . Zit er in de motor van het nieuwe type meer trekkracht dan de oude en hoelang gaat de koppelingsplaat mee ?
Re: Aanschaf 3e Kappa
Ik zou beginnen te kijken naar een 99'er. Liefst nog eentje uit 2000, daar zijn nog meer modificaties doorgevoerd. De latere kappa's hebben een kunststoffen kleppendeksel, waardoor het geluid minder is. Verder zijn er nog legio andere wijzigingen (achterwielophangin, stoelen).
Dus: hoe jonger hoe beter!
En ik weet niet wat voor 156 je hebt gehad maar ga er maar van uit dat de 2 liter geen vergelijk is met de twin sparks.
Dus: hoe jonger hoe beter!
En ik weet niet wat voor 156 je hebt gehad maar ga er maar van uit dat de 2 liter geen vergelijk is met de twin sparks.
Mocht je belangstelling hebben: mijn kappa 2.0 aut. uit 2001 (de een-na-laatste in NL op kenteken gezette kappa) is te koop. Automaat (heerlijk!) dus koppelingsplaat niet van toepassing. Zie voor meer gegevens eerder bericht.
Een vraag: hoe weet je dat het de één na laatse kappa is die op NL kenteken gezet is?
Deze kappa is op kenteken gezet 29 oktober 2001. Er is één kappa uit de serie xx-HD-ZN die pas op 31 december 2001 op kenteken is gezet; dat is - volgens mijn informatie - de laatste.
Goede vraag; Thesis lonkt wellicht wat teveel. Maar we blijven 'in de familie'. Vandaag weer heel wat kilometers gemaakt in de kappa, en dan slaat de twijfel over al dan niet verkopen wel toe. Rijdt immers als een zonnetje (zeker met automaat, open dak en zo'n lekker weer als vandaag). Enfin, als ik er geen liefhebber mee blij kan maken, dan blijf ik er voorlopig erg blij mee. Heb ook weinig te posten op dit forum, want er mankeert helemaal niets aan....