Trillende remmen voor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Eddo

Trillende remmen voor

Unread post by Eddo »

Heeren

Wederom (4de keer) trillen in het stuur bij het remmen. Vervangen van de remschijven voor helpt altijd maar kost weer 500 euri. Iemand enig idee hoe ik dit nu kan voorkomen? Andere schijven (heb steeds het standaard brembo systeem op de coupe)? Iemand?

Eddo
Marcel

Re: Trillende remmen voor

Unread post by Marcel »

Nee sorry,

Wat ik wel weet is dat 1 van de oorzaken van het kromtrekken van de schijven is doordat er na veel en hardremmen men de rem wel eens ingetrapt wil houden als men stil staat.
De warmte van de schijf kan op die plek dan niet weg en op de rest van de schijf wel.

Heb natuurlijk geen idee of dit een oorzaak kan zijn......

Suc6
Lancia

Unread post by Lancia »

Rijdt je veel op de snelweg?

Op onze kappa zitten geharde schijven. Sindsdien nooit meer problemen.
Eddo

Unread post by Eddo »

Heel veel op se snelweg. 50k per jaar. Zeer geinteresseerd in geharde schijven!! Waar haal je die vandaan? En passen die zomaar op de Kappa?
Lancia

Unread post by Lancia »

Dit is wat er gebeurd, doordat je zoveel op de snelweg rijdt gaan je achterremmen vast zitten. Op het moment dat je een keer hard moet remmen valt al het gewicht op de voorremmen. De oplossing is om af en toe onder het rijden je handrem aan te trekken (Met het knopje ingehouden uiteraard) je voelt de auto dan wat afremmen en dan zijn ze weer 'los'.

Ik meen dat de geharde schijven bij Tuynder vandaan komen, ik zal het even uitzoeken voor je.

Saluti!
aldo

Unread post by aldo »

se il disco a ancora uno spessore di 21 20 millimetri li puoi farli rettificare
al

Unread post by al »

500 euro voor een paar schijven??.

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... height=768

55 voor een brembo schijf. 40 euro voor 2 sets blokken. Als je het zelf doet 45 minuten per kant. Dus je monteur rekent 233 euro per uur.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”