Koppelingsplaten vervangen

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
luc

Re: Koppelingsplaten vervangen

Unread post by luc »

of lucht in de versnellingsbak of te weinig olie

zou ook kunnen
al

Unread post by al »

slechts 1 ton met een set platen?. Heeft een jtd dan een zwaardere versie?. Mijn jtd heeft er nu 265.000 op met de eerste set en het werkt nog top. En die moet wel 380 Nm verwerken. Je gebruikt je koppeling toch niet als 2e gaspendaal zeker?.
André

Unread post by André »

Da's ook stug. Zulke wilde dingen doe ik ook weer niet met het koppelingspedaal. Het gaat in beide gevallen wel om gebruikte auto's, dus ik heb ook niet kijk op wat er daarvoor mee gebeurd is. De Kappa coupé waar ik nu mee rijd, zat trouwens wel in de richting van 140.000 km. De koppeling functioneerde nog wel, maar ging loeizwaar en rammelde bij stationair loop dat het een lieve lust was. Dat loopt nu na vervanging wel allemaal een stukje soepeler, de bediening is in ieder geval de helft lichter. Op mijn girorekening was het effekt zo mogelijk nog groter.
André
marcel/KAPPA

Unread post by marcel/KAPPA »

Hallo allemaal,

Het zijn 100% de koppelingscylinder/s. De slijtage van de koppeling ligt veel aan je rijstel en
als je veel km. rijd zoals ik dan rijd je dan ook vaak op de snelweg en hoef je ook niet veel
koppelen behalve met veel file's natuurlijk.

Groetjes.

marcel/KAPPA
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Is inmiddels gerepareerd. Was de hoofd koppelingscilinder. Deze is vervangen voor € 202,- wat mij een zeer schappelijke prijs lijkt.

Een ding alleen, nu werkt de cruise control niet. Kan het zijn dat ze tijdens het vervangen van de cilinder de stekker (of zoiets dergelijks) zijn vergeten terug te stoppen? Bij de montage moest ook de bedrading van de luchtmassameter er uit, misschien dat dat ook geldt voor de cruise control.

Kan ik dat zelf controleren en terugpluggen? Anders ga ik nog even terug.
Verder wel een prima service en aardige lui bij Auto Romeo.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal!
aldo

Unread post by aldo »

nicolas ritorna da romeo forse smontando il cilindro si e staccata la spina
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Aldo,

Het is opgelost, ben even terug gegaan. Bij de montage van de cilinder is er iets niet goed gemonteerd bij het pedaal (de aansluiting van de cruise-control dus). Ze hebben het direct opgelost. Ik zie het als een incident. Verder prima mensen daar, bovendien gaat koppelen en schakelen weer perfect!

Ciao
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”