Sterke benzine lucht

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bas

Sterke benzine lucht

Unread post by Bas »

Zo nu en dan laat mijn k net na het starten van de motor een sterke benzine lucht in het interieur. Het is compleet onregelmatig, ik kan er geen vat op krijgen wanneer wel en wanneer niet. Wanneer ik de clima uitzet lijkt het te helpen. Als ik de clima later aanzet komt het weer.

Aangezien het ook zeer vaak uitblijft, snap ik er helemaal niets van. Kan ik hier zelf wat aan doen? Airco verversen o.i.d.?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Groeten,
Bas

(Betreft een k 3.0 '96)
lancia

Re: Sterke benzine lucht

Unread post by lancia »

gebeurt het wanneer je tank vol met benzine zit?
luc

Unread post by luc »

open je motorkap maar eens en kijk naar de benzineslangen op je inlaatstuk links boven denk dat je de beide rubberen slangen een beetje in moet korten en nieuwe slangenklemmen vaak zijn de slangen daar verdroogd en wat gescheurd. vooral bij het starten ruik je de benzine enorm

gr luc
Bas

Unread post by Bas »

ah, dat klinkt heel aannemelijk! Zal zsm daar naar gaan kijken en laat dan wel ff wat weten! Zou je alleen iets specifieker kunnen uitleggen hoe dat inlaatstuk eruit ziet? Er lopen daar meerdere slangen en ik ben echt een n00b op dat gebied :S

btw, is het je nog gelukt met die sideskirt?

@lancia, ik tank eigenlijk nooit helemaal vol, doet zo'n pijn in de portomonnaie :D (ik weet het...ik weet het, houd mijzelf voor de gek!)

Thanx again,
Bas
Arie van Dijk

Unread post by Arie van Dijk »

Dit is inderdaad een bekend probleem, 2 nieuwe slangenklemmen en het is weer verholpen.

Bij starten is de druk iets hoger waardoor een beetje benzine lekt. Zelf had ik het alleen met starten koude motor. Benzine ruikt heel sterk en de lucht wordt direct de auto ingeblazen, dus het kleinste druppeltje geeft heel wat ongemak.
Als je met je handen aan de slangenklemmen voelt moet je het wel aan je handen kunnen ruiken.

Slangen zitten volgens mij links bovenop de kop....

Even gekeken en ik hoor de buren weer denken....

Inderdaad, tussen het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel zitten de injectoren. Aan de linkerkant hiervan zitten twee slangen. Vlak boven waar je olie bij moet vullen.
(Bij een 2.0 en 2.4 liter 5 cilinder)

Arie van Dijk.
Bas

Unread post by Bas »

Dank voor de uitleg :) Heb alleen de 3.0 V6 lol

Heb het volgens mij ook alleen met een koude motor, en dan nog niet altijd. De lucht is inderdaad erg penetrant. Ervaar het zelf als onprettig, maar mijn vriendin wordt er niet lekker van.

Ik kom er denk ik wel uit, heb nieuwe reflector besteld (dankzij tip Luc) en wanneer die binnen is vraag ik wel even welke klemmetjes daarbij moeten.

Btw, zit je zo vaak onder de kap? :D

Kost het eigenlijk veel peut die climate control?

Bas
Bas

Unread post by Bas »

Crap, vandaag minuten lang aan het staren geweest naar de motor en naar slangetjes gekeken, maar ik kan echt niet vinden wat jullie bedoelen. Misschien omdat ik de 3.0 heb?
Lancia

Unread post by Lancia »

Als je voor je kappa staat moet van links boven net onder de rubber van je motor kap de slang vandaan komen. Dus zegmaar links onder je raam, onder de airco unit
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”