lancia e come un vestito di armani

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Frank

Re: lancia e come un vestito di armani

Unread post by Frank »

Italiaans past natuurlijk het best bij de auto en Duits is een beetje heiligschennis natuurlijk. Jammer inderdaad dat Engels vanwege de temp. aanduiding niet echt handig is.
Frank

Unread post by Frank »

Mijn boordcomputer geeft trouwens regelmatig aan dat de achterlichten defect zijn. Nu werken alle lichten (incl. remlichten/mistlampen en achteruit-rij-lampen) perfect. Bij mijn Thema was dit ook 't geval en dat kwam door slechte massa. Is dit ook een bekend Kappa-probleem?
dirk

Unread post by dirk »

heb dat ook gehad op het scherm, terwijl de lampjes in kwestie wel gingen.....heb dan 2 nieuwe stoplampjes gekocht en alles loopt nu prima....
hilbert

Unread post by hilbert »

bij mijnm kappa heb ik alles in het engels , maar wel celcius,
maar misschien een andere type.eind 99.
Frank

Unread post by Frank »

Aha, ik begrijp dat het systeem al net zo gevoelig is als in de Thema's. Een beetje vocht en/of corrosie kan dus al voldoende zijn.

Ik ga binnenkort alle lampjes maar eens vervangen.
Giancarlo

Unread post by Giancarlo »

nee dit is niet zo, soms zit het lampje er scheef in en maakt het net geen juist contact. Gevolg: over een hobbeltje rijden en het lichtje valt uit. Remedie: gewoon nieuwe lampjes monteren en je bent heeeel lang van het probleem af!
Bas

Unread post by Bas »

Denk dat dat inderdaad aan het bouwjaar ligt. Mijn k van '96 is in het engels, temp in Fahrenheit. Went wel moet ik zeggen, 75 graden F is ongeveer 20 graden Celsius, de rest doe ik op gevoel.

Mijn Italiaans is helaas niet zo goed dat ik allerlei moeilijk moeilijk meldingen kan begrijpen als er eens iets gebeurt.

@ Jean Paul, mooi interieur zeg!!

Wat mij verder nog opvalt is dat maar weinig mensen de k kennen. Wanneer collega's mij vragen wat ik rijd, krijg ik meestal een appelige, niet-begrijpende blik, terwijl de doorsnee collega vaak autoliefhebber is. Maar als ze dan eens meerijden....

Zijn er onder jullie ook die wel eens een wedstrijdje aangaan met een willekeurige stoplicht-genoot? (Las uit Frank's berichtje dat hij met zijn Thema wel eens "speelde")
Frank

Unread post by Frank »

Nouja, mijn Thema leende zich daar beter voor. De Kappa is redelijk rap, maar niet meer dan dat. Met de Thema hield je Impreza's makkelijk bij en op de snelweg, door 't hogere koppel, was je sneller.

Toppunt was een Porsche Carrera S uit '96 die ik prima bijhield (tot ongeveer 140km/u), maar dat was met de wastegateslang los. Dus maximale turbodruk en een beetje risico voor 't blok. Maar 't ging wel! Je had z'n gezicht 'ns moeten zien :-P Daarna 't slangetje maar braaf teruggeduwd.....
Bas

Unread post by Bas »

Hahahaha, fantastisch! Mooi verhaal!

Zoals je weet heb ik mijn k niet zo lang, heb tot nu toe golf eigenaars wat scheef laten kijken. (Nog geen Vr6 tegengekomen). Trok gisteren semi hard op met een 3.25i coupe, volgens mij zijn die wagens behoorlijk aan elkaar gewaagd! Tot slot een nieuwe A6 4.2 quattro(geloof ik), ik schakelde aleen te snel waardoor hij niet goed in de versnelling zat. En dan heb je het nakijken. Ik verwachte eigenlijk niets van de k, maar hij hielt hem goed bij tot dat punt.
Frank

Unread post by Frank »

Soms is dat stiekem toch wel leuk, hè ;-)

Het verschil in vermogen met m'n Thema is ook erg te merken qua grip. Ik was 't gewend dat ik, zelfs bij droog weer, wielspin had bij schakelen van de 1e naar de 2e versnelling (Bij een hoog toerental en volgas uiteraard). Het is nu nog raar dat er bij de K niets gebeurt zeg maar.....Met de K is 't ook niet in-no-time naar de 210+. Hij komt er wel, maar geduld is een schone zaak.

Maar qua rijden verder en ook qua geluid en cruisen is de K de Thema ruimschoots de baas. (Mijn nederige mening natuurlijk)

Hardst wat ik heb gereden met mijn K 20v is 212 op de klok. Heb dat even aangetikt. Weet iemand of ie nog harder wil? En dan heb ik 't over een 95'er, dus zonder V.I.S.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”