haperend optrekken

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
André

haperend optrekken

Unread post by André »

Toch maar weer even gewoon in het Nederlands. Zo'n twee maanden geleden is mijn koppeling vervangen, kort daarna merkte ik bij het optrekken vanuit stilstand dat dit niet altijd even soepel verloopt. Het lijkt alsof de koppeling even slipt en dan ineens met een klap aangrijpt. Heeft iemand hier ervaring mee, zou het ook kunnen dat de remklauwen zo nu en dan vastslaan? Dat heb ik met mijn vorige Kappa wel eens meegemaakt, maar die kwam pas weer los, nadat de hele boel gedemonteerd was. Ben er al meebij de dealer geweest, maar het gebeurt sporadisch en bij die proefrit trad het natuurlijk weer net niet op, wat nu? Grt. André
aldo

Re: haperend optrekken

Unread post by aldo »

prova a fare un paio di frenate brusche remklauwen laten schrikken ciao aldoAndré schreef:
>
> Toch maar weer even gewoon in het Nederlands. Zo'n twee
> maanden geleden is mijn koppeling vervangen, kort daarna
> merkte ik bij het optrekken vanuit stilstand dat dit niet
> altijd even soepel verloopt. Het lijkt alsof de koppeling
> even slipt en dan ineens met een klap aangrijpt. Heeft iemand
> hier ervaring mee, zou het ook kunnen dat de remklauwen zo nu
> en dan vastslaan? Dat heb ik met mijn vorige Kappa wel eens
> meegemaakt, maar die kwam pas weer los, nadat de hele boel
> gedemonteerd was. Ben er al meebij de dealer geweest, maar
> het gebeurt sporadisch en bij die proefrit trad het
> natuurlijk weer net niet op, wat nu? Grt. André
Jasper

Unread post by Jasper »

Hoi André,

Je hoort wel vaker dat de Fulvia ietwat bokkerig wegrijdt.
Mischien dat t diafragma nog wat moet inwerken, dat zou het klapperen kunnen verklaren.
Mijn koppelingsplaat is nu echt wel aan vervanging toe, hij zakt al terug in snelheid met wind tegen.
Kun je mij een indicatie geven wat jij ervoor hebt moeten betalen om die te vervangen?
Succes,
Jasper.
André

Unread post by André »

Hoi Jasper,
Zo'n koppeling komt niet goedkoop, bij de dealer in Amersfoort is -zoals ik de nota lees- 520Euro aan werkzaamheden en 210Euro voor de koppelingskit in rekening gebracht. Wie niet handig is, moet pijn leiden. Mijn Kappa staat er vandaag trouwens toevallig weer voor een kleine beurt, ook nu heeft het probleem met het optrekken zich met de proefrit niet voorgedaan. Ik zal inderdaad eens de remmen laten schrikken zoals Aldo voorstelde. Ciao en bedankt voor de reacties,
André
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”