Al enkele maanden trilt bij pakweg 120 km/u en meer het stuur. Dat is bijzonder vervelend, want bij deze snelheid behoort een Kappa 2.0 '95 toch ontspannen en comfortabel over de weg te zoeven. Verder is er ook sprake van een bijgeluid, wat ik overigens ook hoor bij lage snelheid. Maar bij zo'n 120 km/u lijkt het harder te worden. In ieder geval wordt het rijden een stuk minder plezierig. Ik heb het al eens gevraagd wat het zou kunnen zijn aan de lokale garagist. Die vermoedde iets van aandrijfas(sen)? Maar hij vond het niet zo verontrustend, dat er direct iets aan gedaan moet worden. Voorlopig wil ook als het even kan geen kosten maken, vorig jaar al genoeg uitgegeven, maar ik ben toch wel benieuwd wat dit kan zijn en mij al vast geestelijk voor bereiden wat dit voor budgettaire consequenties heeft.
Groet
Jos
Trillend stuur
Re: Trillend stuur
Inderdaad : dat kan je misschien eerst laten doen. Wie weet heb je iets te hard een stoeprand aan- of opgereden.
Dus waarom niet eerst alle wielen laten uitlijnen / centreren (loodjes erop) (onbalans van de wielen met banden verbeteren) en dan zowel voor- als achteraan uitlijnen (met computerhulp, bij grote bandencentrales beschikbaar).
Koen
Dus waarom niet eerst alle wielen laten uitlijnen / centreren (loodjes erop) (onbalans van de wielen met banden verbeteren) en dan zowel voor- als achteraan uitlijnen (met computerhulp, bij grote bandencentrales beschikbaar).
Koen
Zoek eerst een goede lancia technicus op, meestal weten de gewone monteurs niets van deze auto's
Waar komt het bijgeluid vandaan?
Waar komt het bijgeluid vandaan?
Is iemand misschien bekend met de Fiat/AlfaRomeo/Lancia garage in Leiderdorp? En wat zijn de ervaringen?
Jos
Jos
Ga eens langs bij garage Baak in Voorschoten. Mijn Kappa sw uit 1997 is daar 'patient' en ik ben daar uitermate tevreden over.
Jacques
Jacques
Ik heb zo lang als ik de kappa jtd heb al last van een trillend stuur. er is vanalles geprobeerd : uitlijnen, balanceren, dynamisch balanceren, nieuwe aandrijfas etc maar niets helpt. Heb nu de moed en de investering opgegeven en hoop dat er iemand achterin rijdt, ben ik er van af.
Mijn Kappa komt daarvandaan (autoBoot). De Directeur is echter nét weg dus hoe zijn opvolger e.e.a. voorstaat weet ik niet...
Mijn ervaringen waren prima maar dat was met name de service van voornoemde functionaris.
Jur
Mijn ervaringen waren prima maar dat was met name de service van voornoemde functionaris.
Jur
Ga naar een goeie dealer, of als je dat niet wilt; rijdt je kappa dan desnoods in een kanaal
Okay, bedankt voor de waardevolle tips.Het trillen van het stuur is van de laatste tijd. Daarvoor had ik er geen last van. Eerst maar eens naar Kwik-fit, en dan zien we wel verder.