Hoi Helden,
Na bijna twee jaar en ruim 100.000 km vrijwel probleemloos rijden begint de Lancia Kappa 2.4 JTD van mijn pa zich nu eindelijk als ware italiaan te gedragen!!
Eerst een maandje terug tijdens een hoosbui geen ruitenwissers meer en nu het eindelijk gaat vriezen houdt de aanjager er mee op......
Omdat het verders een zwaarverslavende auto is gaan we ook dit weer proberen te fixen. Hopelijk kan iemand ons helpen ?!?
Zal proberen het probleem kort te omschrijven:
De aanjager werkt totaal niet, het scherm van de automatische airco wel. Bleek dat de zekering doorgebrand was (kastje onder stuurkolom) zekering klapt er direct weer uit, zelfs als je de kachel op off zet. Daarnaast doen de elektrische ramen achter het niet meer, maar die zitten officieel op een andere groep ?!?!?! Heb eerst gewacht tot de het goed dooi was in de hoop dat de aanjager misschien vastgevroren zat, maar dat bleek niet het geval...
Het is een Lancia Kappa uit 1998, full options dus met clima controle inclusief automatische airco, meer details zie www.autoweek.nl en zoek dan naar de test van de Kappa JTD uit 1998. Dat is 'em !!
Alvast bedankt voor jullie hulp !!
Aanjager werkt niet meer....
Re: Aanjager werkt niet meer....
Bedoel je de kachelmotor? Dat "dingetje" van een paar tientjes?
Daar zijn heel wat postings over geschreven. Hij kan op twee manieren worden vervangen;
1) door de dealer (kost veel want die halen je motor eruit)
2) zelf/handig montagebedrijf (goedkoop, want die priegelen hem er achterlangs).
Zoek maar eens op kachelmotor. Hier en op:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295
Suc6
Jur
Daar zijn heel wat postings over geschreven. Hij kan op twee manieren worden vervangen;
1) door de dealer (kost veel want die halen je motor eruit)
2) zelf/handig montagebedrijf (goedkoop, want die priegelen hem er achterlangs).
Zoek maar eens op kachelmotor. Hier en op:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295
Suc6
Jur
Re: Aanjager werkt niet meer....
Jaaaa de kachelmotor !!!
Operatie geslaagd.... Hij blaast weer op orkaankracht !!!
Wel een fijn klusje zeg pffff vooral die airco leidingen zaten heerlijk in de weg.
ps. dat de complete motor hiervoor uitgebouwd moet worden lijkt me niet erg logisch... Volgens het originele Lancia K handleiding boek hoeft dit ook helemaal niet & er zat een hoop in de weg, maar het motorblok viel daar niet echt onder... (2.4 JTD)
Lijkt me dus een sprookje dat het motorblok eruit moet..... Weet niet wie daarvoor heeft moeten betalen, maar denk dat je dan wel ietwat belazerd bent.
Afijn alles werkt weer perfect ! Op naar de 300.000 km's ........ (nog 58.324 te gaan !)
Operatie geslaagd.... Hij blaast weer op orkaankracht !!!
Wel een fijn klusje zeg pffff vooral die airco leidingen zaten heerlijk in de weg.
ps. dat de complete motor hiervoor uitgebouwd moet worden lijkt me niet erg logisch... Volgens het originele Lancia K handleiding boek hoeft dit ook helemaal niet & er zat een hoop in de weg, maar het motorblok viel daar niet echt onder... (2.4 JTD)
Lijkt me dus een sprookje dat het motorblok eruit moet..... Weet niet wie daarvoor heeft moeten betalen, maar denk dat je dan wel ietwat belazerd bent.
Afijn alles werkt weer perfect ! Op naar de 300.000 km's ........ (nog 58.324 te gaan !)