Lancia in Italië: Geen Kappa gezien

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bartoli

Lancia in Italië: Geen Kappa gezien

Unread post by Bartoli »

Hoi Lancisti,

Ben net terug van een lang weekend Venetië (aanrader in deze tijd van het jaar).
Onderweg van Trevisio naar Venezia (en v.v.) natuurlijk op de Lancia's gelet. En wat waren mijn waarnemingen? (rit duurt ongeveer een uurtje in de spits)

Meest waargenomen Lancia's:

1- Ypsilon (veel nieuw, paar oude) , (tientallen)
2- Musa (tiental)
3- Thesis (best veel van gezien)
4- Phedra
5- twee Thema Turbo's :-))
5- een paar verdwaalde Dedra's (1 sedan, 1 SW)
6- 1 Delta (knalgeel)
7- ....1 Kappa Coupe

geen enkele sedan of SW gezien...........

Wat zou hier de reden van kunnen zijn? Ik denk zelf dat a) de kappa's 'afgereden' zijn en dus allemaal op de sloop, of b) een kappa echt niet meer "verrie Koolle" is in Noord-Italië.......

Hoe dan ook, veel Lancia's gezien. (niet in Venetië, alleen maar boten).
Giancarlo

Re: Lancia in Italië: Geen Kappa gezien

Unread post by Giancarlo »

De meeste van de Kappa's zullen zich meer in het 'armere' zuiden bevinden. Wel leuk om te horen van de Thema turbo's en dat er toch aardig wat Thesissen rondrijden, ik hoor namelijk de laatste tijd steeds vaker dat veel noord Italianen zich in Duitse rommel verplaatsen..

Saluti!
Bartoli

Unread post by Bartoli »

Hello Giancarlo,

Inderdaad veel Duitse bakken gezien, veel Mercedes en Audi garages. Italianen houden nou eenmaal van status denk ik en Lancia biedt behalve de Thesis niet zoveel alternatief. Doen die Duitsers toch slim. Maar wel jammer natuurlijk. Wel heel gaaf vind ik dat alle politie auto's die ik gezien heb grote nieuwe Alfa's zijn.....je weet wel met drie van die koplampen per zijde.

ciao.
dirk

Unread post by dirk »

Ik ga minstens 3 keer per jaar naar Italie (niet voor mijn werk) al 25 jaar lang en weet dat de laatste jaren meer en meer (jonge) Italianen een Duits koopt omdat dit voor hen prestige is. Af en toe is er nog eens éne die nationalistisch is, maar dan zie je toch nog meer Alfa's dan Lancia's, hoewel de Ypsilon goed aanslaagt vooral bij de vrouwen.
Heb zelfs meegemaakt dat er Italianen naar mijn Kappa Coupe kwamen kijken en er niet aan uit konden dat zoiets bestond..... Ken ook een Italiaan die al zeker 8 jaar met zijn Kappa sedan 2 l turbo rondrijdt.....
Bij de jonge gasten is Audi en BMW erg gegeerd.........ook bij kledij is die trend: wij houden van Italiaanse merken en de talianen van Franse !! Een vreemd merk is bijkbaar 'chiquer' dan hun eigen Italiaans.......
Giancarlo

Het gaat de jonge Italianen idd om het aanzien, maar ik heb goede hoop dat met kwalitatief goede en uitmuntende designs de modellen van Lancia weer als een status symbool worden gezien!
Willem L.

Unread post by Willem L. »

Meeste Kappa's zijn inmiddels zoveelstehands en alleen nog maar geschikt voor de wat armere italiaan. Op de autostrada's kom je ze dus niet meer tegen. Geen verschil met Nederland dus.
Giancarlo

Ja, het is zonde want het zijn geweldige auto's.
Nog een mooi voorbeeldje; mijn vader rijdt vaak naar Friesland over de afsluitdijk. Iemand die een bmw 5 serie heeft uit '99 carpoolt altijd mee met mn vader. Hij vind de Kappa stiller, beter, comfortabeler en hij vind het ongelofelijk dat de Kappa nog zo goed rijdt met 2 ton.

Dat zijn toch mooie dingen ;)
dirk

Unread post by dirk »

zeker weten....
ik zie er toch ook nog altijd enkele op de Italiaanse wegen , en kijk er altijd naar om omdat ik er zelf (maar) 6 jaar mee gereden heb........fantastische wagen maar een beetje sloom, had er nog ene van de 1e generatie, dwz. slechts 145 pk.....
Giancarlo

Ja, 145 pk is te weinig. De 2.4 is de beste motor voor de Kappa, in combinatie met automaat.
Harry

Unread post by Harry »

Welnee, 2.0 turbo is top. Snel als een sportwagen. Zuinig als een middenklasser. Smeuïg als een zescilinder.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”