Extra lawaai als de airo aan gaat

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Gijs Raggers

Extra lawaai als de airo aan gaat

Unread post by Gijs Raggers »

Volgende week gaat onze Kappa SW 2.0 naar de Fiat dealer voor een 120.000 km beurt. Dan zijn de distributieriemen etc. aan de beurt. Nu maakt de airco steeds meer lawaai als je hem aanzet (alleen hoorbij bij stationair/lage snelheden). Zodra je hem op ECON zet is het over. Wat kunnen/moeten ze hier aan doen?

Gijs

ps. wie kan/wil al m'n motoren van de CV vervangen en tegen welke prijs all-in? Nu hapert nog slechts de bestuurdersdeur.
chriske911

Re: Extra lawaai als de airo aan gaat

Unread post by chriske911 »

op econ zet je de airco uit en wordt er enkel afgekoeld door de rijwind en/of buitenlucht
logisch dus dat je het dan niet meer hoort

ik hoor en voel het ook ietwat als de airco aanstaat en inderdaad vooral bij stationair hoor ik een gebrom

kan zijn dat ook de koppeling van de airco moet worden vervangen, vraag dat dan ook bij de vervangbeurt

deursloten zijn precies een typische kappa ziekte, bij mij is het de rechter achter deur ;-)

grtz
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Beste Gijs,

Het is wel normaal dat je airco wat geluid (trillingen) maakt. Het geluid moet alleen niet lawaaierig zijn maar meer een achtergrondbrom met hooguit wat meer trilling. In het geval van veel geluid en veel trilling zou het probleem kunnen liggen bij de trillingsdemper van de aircopomp (of misschien de aircopomp zelf). Bij econ wordt de pomp uitgeschakeld. Dat is de reden waarom er geen geluid waarneembaar is.

Wat betreft de sloten, ik heb er pas 2 vervangen. Relatief simpel klusje die je (als je daar zin in hebt) zeker zelf kunt doen. Alleen de voorportieren zijn ietwat lastiger dan de achterportieren maar verder is het een klusje van ca. 1 uur per deur. De sloten zou je kunnen halen/bestellen bij Tuynder in Nootdorp. Kosten zijn zo 70 tot 85 euro per slot (incl. BTW). Als je daar nog vragen over hebt of wat tips kun je me gerust mailen.

Succes!
Willem L.

Unread post by Willem L. »

Airco, zou de multiriem kunnen zijn. Als die te slap staat of vervangen moet worden dan maakt de airco ook meer geluid dan normaal.
Gijs Raggers

Unread post by Gijs Raggers »

Willem, die wordt vervangen bij de 120.000 km beurt? Samen met de distributiriem, of zijn dit dezelfde riemen?
Willem L.

Unread post by Willem L. »

Zijn zeker niet dezelfde riemen. Multiriem is veel goedkoper. Vergelijk maar met de V-snaar van vroeger.
aldo

Unread post by aldo »

per la tua lancia e meglio che vai alla coccesinaria alfa romeo ne sanno qulcosa di piu aldoGijs Raggers schreef:
>
> Willem, die wordt vervangen bij de 120.000 km beurt? Samen
> met de distributiriem, of zijn dit dezelfde riemen?
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”