Plotselinge totale uitval KAPPA
Plotselinge totale uitval KAPPA
Hallo liefhebbers,
Dan nu nog dit. Ik reed op de rijksweg toen op eens alles uitging mijn radio lichten
echt alles daarna ook nog de motor. Dus hem laten uitrollen op de pech strook. Niets
deed het meer dus ook geen allarmlichten!!!!. Alle meters stonden op tilt !!Toen de motorkap maar eens open gedaan
en een oud middeltje toegepast n.l. de min pool van de accu los gemaakt en even
later er weer op. En jawel hoor alles deed het weer!!!! Wie heeft hier ook ervaring mee
gehad en wat was de oorzaak ????
Groetjes marcel/KAPPA
Re: Plotselinge totale uitval KAPPA
Gelukkig niet maar ik kan me wél voorstellen dat het even zweten was. Mooi dat het zo simpel op te lossen was.
Jur
Jur
heb het ook eens meegemaakt, alles tilt !! wat bleek ? de distributieriem gebroken.........mijn garagist heeft alles betaald want hij brak op 60.000 km en volgens het boekje moest je em maar vervangen op 80.000 km.....
toch even schrikken zo in de spits niks meer !!!
toch even schrikken zo in de spits niks meer !!!
Hallo,
Ik bedoelde een totale stroomuitval en alle meters slogen op tilt. Onderweg heb ik geen
dynamo lampje gezien maar ik vermoet iets met sluiting. Kan volgens mij van alles wezen
Iedere geval niet aan mijn accu want ik na het resetten weer gewoon voledige stroom.
Toch zou ik er graag achter willen komen kan natuurlijk weer terug komen.Mijn distributieriem
is pas 2 maanden geleden vervangen.
Groetjes.
Heb zelf een keer auto warm weggezet, sigaretten gekocht en opnieuw geprobeerd te starten, nix meer. Geen waarschuwingen, lampjes of iets. Aangetrokken en gewoon lopen. Nieuwe accu, probleem opgelost. Als je de accu al een keer hebt vervangen, zou ik eerder aan je spanningsverdeler denken, zit waarschijnlijk achterop je dynamo en kun je laten testen. Meestal roepen ze dat je de gehele dynamo moet vervangen maar als je een beetje handig bent.....
succes!!
succes!!
dat niet alleen als de auto op een hellinkje heeft gestaan heb ik benzine lucht
in de auto is na 10 min. weer weg.,brandstoffilter is voor 4mnd geleden
vervangen hebben meer mensen daar last van? ik heb een 2.0 20v.
in de auto is na 10 min. weer weg.,brandstoffilter is voor 4mnd geleden
vervangen hebben meer mensen daar last van? ik heb een 2.0 20v.