Hallo,
zaterdag hield mijn kappa 2.4 er op de snelweg ineens mee op en kwam onder aan een afrit tot stilstand.
(Het komt me achteraf voor alsof er maar heel weinig op de motor werd afgeremd).
Electrisch lijkt alles nog in orde. Wanneer ik start, draait de startmotor volop rond, maar lijkt de bendix niet in te komen: het blok draait niet rond.
De 80A zekering is ok.
Wanneer ik de auto in de eerste versnelling zet, en ik start de auto, dan komt de auto wel in beweging. Zelfde in de achteruit.
De distributieriem is nog in orde.
Heeft iemand een idee wat er aande hand kan zijn?
Bedankt,
Ben
uitval, startmotor pakt daarna alleen met ingeschakelde versnelling
Re: uitval, startmotor pakt daarna alleen met ingeschakelde versnelling
stiekem toch de distributieriem?
hoop morgen de ontijding te vernemen...
het ouwe beestje (370000 op de klok...no sweat) is vanmiddag door de sleepdienst bij de garage afgeleverd...
het ouwe beestje (370000 op de klok...no sweat) is vanmiddag door de sleepdienst bij de garage afgeleverd...
dj,
gisterenmorgen in de stromende regen snel even gekeken, garage had weinig tijd, wel gezien dat bij starten de distributieriem ronddraait, nokkenastandwielen draaien ook mee, maar alle compressie lijkt te zijn verdwenen.
Verder was de tijd te kort om te kijken of er tandjes van de riem weg zijn.
Verder geen rare mechanische geluiden te horen.
Kan het dat er toch kleppen krom slaan en dat je er daarna niks meer van hoort?
Ik had dan toch wel wat getik of zo verwacht.
Ik neem tenminste aan dat als de riem verschuift dat er dan een aantal kleppen de zuigers zullen raken.
Of is dat niet zo?
gisterenmorgen in de stromende regen snel even gekeken, garage had weinig tijd, wel gezien dat bij starten de distributieriem ronddraait, nokkenastandwielen draaien ook mee, maar alle compressie lijkt te zijn verdwenen.
Verder was de tijd te kort om te kijken of er tandjes van de riem weg zijn.
Verder geen rare mechanische geluiden te horen.
Kan het dat er toch kleppen krom slaan en dat je er daarna niks meer van hoort?
Ik had dan toch wel wat getik of zo verwacht.
Ik neem tenminste aan dat als de riem verschuift dat er dan een aantal kleppen de zuigers zullen raken.
Of is dat niet zo?
vanmiddag gebeld door garage, de riem is volgens hun verschoven, er is iets van metaal tussen riem en tandwiel gekomen...
ok,dan heb je dus in het ergste geval 20 kromme kleppen...