Voor de vakantie is het toch wel leuk als alles tiptop in orde is. (Je weet nooit of je andere Lancia rijders tegen komt, toch?)
Dus, en het werd weer 'ns tijd, nieuwe wisserbladen.
Voorbladen geen probleem.........achterwisser...probleem...in de winkel nergens iets te vinden wat er ook maar op lijkt!........naar de Lancia dealer.
Deze vertelde mij dat de achterruitewisser één volledige unit is vanaf het asje....vervangkosten...€32,--
Toen ik echter mijn voorbladen had verwisseld stond ik naar 't profiel van 't wisserblad te kijken. Dit blijkt identiek te zijn van de achterwisser.
Ik heb dus 't wisserblad uit de achterwisser gehaald, net als 't wisserblad van één van de "oude" voorwissers die ik net vervangen heb. Dit blad afgezaagd op dezelfde lengte als het originele achterblad en vervolgens de in de houder geschoven..........als nieuw!
Nu dit zo simpel bleek te zijn dat ik dit met mijn twee (linker-)handen kan, heb ik het gevoel dat ze mij bij de garage iets aan probeerde te smeren.........? Ik zou me smerig bekocht voelen als ik net die nieuwe unit erop had zitten en ik zou een bericht als dit lezen!
Achterruitewisser SW
Re: Achterruitewisser SW
dit is wat we zoeken, technische hoogstandjes die we zelf kunnen doen, ik voelde me al genaaid toen ik bij de dealer een wisser blad linksvoor bestelde a 24 euro, bleek dat je deze later ook via ebay kunt bestellen voor nog geen 8 euries.
Mee eens! Praktische oplossingen voor alledaagse problemen. Ik heb zelf een paar maanden geleden de wisserbladen van een Peugeot 406 geprobeerd over te zetten (origineel Valeo), met universeel verloopstukje ertussen. Moet volgens mij met een "Halfords" wisserblad ook gaan.
Lukte inderdaad links voor prima, maar rechts weer niet, dus dat blijft even experimenteren. Ik denk trouwens dat met bijgleverde adaptertjes (systeem Fiat) en de juiste lengte het rechts ook gewoon moet kunnen.
disaronno
Lukte inderdaad links voor prima, maar rechts weer niet, dus dat blijft even experimenteren. Ik denk trouwens dat met bijgleverde adaptertjes (systeem Fiat) en de juiste lengte het rechts ook gewoon moet kunnen.
disaronno
Ik heb nu 2 55cm bladen van Karwei erop zitten, was even tobben om ze erop te krijgen, maar zitten perfect.
Wel effe opletten,
Had ook een ruitenwisser voor een kleine auto gekocht maar dan voor de achterzijde van de Kappa.
Helaas de gene welke ik had gekocht (eigen merk Halfords) zat anders vast, nl niet met die chrome metalen stripjes maar gewoon geklemd in het rubber dmv de pootjes (mmm is dit wel duidelijk voor iedereen?)
Enfin ruitenwisserarm liet niet toe de harfords-ruitenwisser over te zetten.
Deze paste wel op de Vitara van mijn vrouw, welke wel voorzien van die chrome stripjes.
De één met de ander verwisseld en voila.
Overigens, hebben we de Vitara de deur uit gedaan en Punto Cabrio teruggekocht.
Ook errûg leuk rijden !!
Had ook een ruitenwisser voor een kleine auto gekocht maar dan voor de achterzijde van de Kappa.
Helaas de gene welke ik had gekocht (eigen merk Halfords) zat anders vast, nl niet met die chrome metalen stripjes maar gewoon geklemd in het rubber dmv de pootjes (mmm is dit wel duidelijk voor iedereen?)
Deze paste wel op de Vitara van mijn vrouw, welke wel voorzien van die chrome stripjes.
Ook errûg leuk rijden !!
Wel effe opletten,
Ook errûg leuk rijden !!
Ook errûg leuk rijden !!