Cabrio......

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Cabrio......

Unread post by Marcel »

Nee geen dichte slagbomen geraakt, ook niet onder een dwars over de weg staande oplegger gereden maaaaaaar....

Al jaren kriebelt het gevoel om eens een cabrio-tje aan te schaffen.
M'n vrouw lijkt het ook wel leuk als auto erbij.
Helaas heeft Lancia geen cabrio en zal ik naar een ander merk moeten kijken.
UITERAARD Italiaans!! Enfin, m'n oog is gevallen op een Fiat Punto Cabrio.
Voordeel van deze cabrio is dat hij (naast dat het een Italiaan is) ook een achterbank heeft, ruim genoeg voor onze kids.

Heeft een van onze mede Lancisten misschien ook een Punto Cabrio en kan hij/zij mij misschien wat adviezen verstrekken.....

Heb inmiddels al via Google gezocht maar kom bij het zoeken van een forum op een Punto Club uit waar ik eerst €25,- moet betalen om lid te worden en dan pas het forum op te kunnen...
Lijkt mij vooralsnog wat overdreven om alleen info op te vragen...

Enfin hoor graag!

Saluti!
dirk

Re: Cabrio......

Unread post by dirk »

Ja, erg hé, dat zo'n mooi merk als Lancia geen cabrio heeft (ook geen 4X4)....
je moet al terug gaan tot de Lancia Beta Spider...........
Die Fiat Punto vind ik persoonlijk een schitterend wagentje......je kan ook sportiever bvb een Alfa Spider maar da's een 2 zitter....
Nog veel geluk met je zoekwerk
william

Unread post by william »

Hallo

al eens gedacht aan een beta spider 4 zitter welke volledig in orde is met 95.000 km
ik heb er twee en ik verloop er een

william
Marcel

Unread post by Marcel »

Mmmmm klinkt leuk maar de prijs zal wel wat duurder zijn dan 'n Punto Cabrio. Daarnaast onderdelen ed... ook moeilijker te krijgen. Heb geen overdekte stalling en zal 'm regelmatig het hele jaar door gebruiken... kan ik dat een Beta Cabrio wel aandoen??? Fotootje is altijd leuk om te zien ;)!

Saluti!
Marcel

Re: Cabrio...... en misschien KappaSW in de verkoop.. oeps...........

Unread post by Marcel »

Hé William,

De foto's gezien en ziet er dus uit als een plaatje!
Mocht er nog een Kapparijder zijn die een leuke Lancia cabrio zoekt.... effe William mailen!!

Enfin hier plannen op stapel. Spelen dus zelfs met het idee de Kappa SW de deur uit te doen... (oeps)
en hiervoor in de plaats een Punto cabrio en een soort van MPV (Sharan / Alhambra 2ehands) terug te kopen...... Helaas Phedra's zijn nog effe te duur.

Mocht iemand dus met het idee spelen een Kappa SW te willen kopen, laat maar weten ;)

Kappa SW LS uitvoering. (gebruikelijke luxe dus en cruisecontrol van VDO (= werkend)
- Ongeveer 140.000 km op de teller.
- Onlangs (dus bij +/- 140.000 Km) distributieriem vervangen evenals spanrollen & snaren
(kostte iets van €655,-)
- Schokdempers achter vervangen bij +/- 125.000 Km
(kostte iets van €600,-)
- Werkende airco, in 1994 geheel nagekeken door airco expert...
- Probleemloze en eerlijke auto, geheel compleet dus MET Rode sleutel, normale- en reservesleutel.
- Code-card dat wordt verstrekt door de dealer bij aflevering.
(Met deze één van deze code's kan de startonderbreker van de Kappa worden gedeactiveerd dmv het
code-gewijs intrappen van koppeling- rem of gaspendaal, dit wanneer de startonderbreken niet
reageert op gewone sleutel.

Betreft een ex-auto van een dealer in het zuiden des lands en welke door hem zelf gebruikt werd.

Enfin het zijn nog plannen, eerst op vakantie en dan op ons gemakje alles gaan bekijken / berekenen.
Marcel

Re: Cabrio...... en misschien KappaSW in de verkoop.. oeps...........

Unread post by Marcel »

Nou alles verliep dus net wat sneller. De 5 deurs 4x4 van m'n vrouw is inmiddels verkocht en een knal gele Punto Cabrio staat ook alweer voor de deur. Moet heel eerlijk zeggen dat dat ook heel erg leuk rijden is. Kunnen er gewoon met de kids aangezien het een echte 4 pers. auto is.

Doch wanneer ik in de Kappa Sw stap en het geroffel hoor van de 5 cyl is dat ook heel erg leuk.
Kappa staat inmiddels wel te koop omdat we dus een ruimere gezinsauto willen.
Maar goed, zien wel wie er op komt en anders lekker door-roffelen. Dan maar een extra dakkoffer aanschaffen voor de vakanties en kunnen opa of oma maar niet mee met een dagje uit, of ze moeten bovenop willen ;)

Saluti!
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”