Als ik over een hobbelige weg rij hoor ik wat gepiep. Het komt van achter vandaan. Ik heb het al eens eerder aan de garage gemeld. Die heeft iets gesmeerd, maar dat werkt niet echt afdoende. Weet iemand wat dit is, of heeft deze ervaring ook al eens gehad?
Jos lancia 2.0 LS
Piepjes
Re: Piepjes
Bij mij was het de gordijnen. Werd er helemaal gek van. Heb er een lading purschuim tussen de stalen "hoedenplank" en de hoedenplank waar uiteindelijk de gordijnen door steken. Ik heb getracht de gordijnen helemaal eruit te halen, maar ik kreeg de hoedenplank niet verwijderd. die lijkt mij te zijn gelijmd. Ik durfde er niet meer geweld op los te laten.
Ik heb vanuit de kofferbak de zwarte folie doorgesneden die je door de uitsparingen van de stalen "hoedenplank" ziet en voelt. Vervolgens de draaipunten van de gordijnen volpurren.
Ik heb vanuit de kofferbak de zwarte folie doorgesneden die je door de uitsparingen van de stalen "hoedenplank" ziet en voelt. Vervolgens de draaipunten van de gordijnen volpurren.
Hallo Joos,
Kijk even of de twee handremkabels geheel vrij lopen. Dat was bij mij het geval
hadden ze vast gemaakt met tyrebs.
Succes, Marcel/KAPPA
Hi Folks
Bedankt voor de tips. Nu nog even uitzoeken welke van de twee de oorzaak is. Wat is Tyreps? Mijn handremkabels zijn twee jaar geleden vervangen/gerepareerd. Het gepiep is volgens mij pas later ontstaan.
Ciao
Jos
Bedankt voor de tips. Nu nog even uitzoeken welke van de twee de oorzaak is. Wat is Tyreps? Mijn handremkabels zijn twee jaar geleden vervangen/gerepareerd. Het gepiep is volgens mij pas later ontstaan.
Ciao
Jos
Hallo Jos,
Tyrebs zijn plastieke aantrekbandjes, Bij mij wwas er ook in begin niets aan de hand maar
als er vuil tussen komt dan komen de problemen(piepjes).
Groetjes Marcel/KAPPA
Die piepjes komen dan van je remschijven. Dan komt namelijk de handrem niet volledig zonder spanning en rijdt je in princiepe met de rem erop.
het kan ook makelijk een defect wiellager zijn geeft ook zoon vervelend geluid !
het kan ook makelijk een defect wiellager zijn geeft ook zoon vervelend geluid !
Re: purschuim
Euh.... uitkijken met purschuim hè?
Dat goedje blijft uitzetten en vlekken krijg je niet meer weg. Voor je het weet heb je een hoedeplank als het Alpenlandschap!
Dat goedje blijft uitzetten en vlekken krijg je niet meer weg. Voor je het weet heb je een hoedeplank als het Alpenlandschap!
Re: purschuim
Valt reuze mee. De hoedenplank zelf is hardboard en het schuim kan alle kanten op tussen de stalen en hardboard hoedenplank. Het heeft ook allemaal goed uitgepakt. Allen blijft e.a. rammelen wanneer de baskist flink open gaat. Hier moet ik nog een keer naar op zoek.