Het interieurlicht blijft een bron van zorgen. Soms werk het wel en soms niet. De laatste tijd vaker niet dan wel. Is dit gemakkelijk te verhelpen? Het is wel storend om bij het uitstappen je spullen in het donker te moeten zoeken. Het gaat om een Lancia Kappa 2.0, al zal dat denk ik niet veel verschil maken.
Ciao
Jos
Interieurlicht werkt niet
Re: Interieurlicht werkt niet
Ik denk dat het belangrijk is te weten:
- doet de verlichting het nergens?. Deur,binnen boven spiegel, onder dashboard,kofferbak,achterin?. Dan zal het je deurschakelaar zijn of een draadbreuk in de kabelboom v/d deur. dan werkt het bij het openen van de andere deur waarschijnlijk weer wel.
- doet allen 1 van de bovengenoemde lampen het niet, dan zal het eerder aan dit deel van de verlichting liggen.
Storingzoeken is alle opties elimineren/testen.
- doet de verlichting het nergens?. Deur,binnen boven spiegel, onder dashboard,kofferbak,achterin?. Dan zal het je deurschakelaar zijn of een draadbreuk in de kabelboom v/d deur. dan werkt het bij het openen van de andere deur waarschijnlijk weer wel.
- doet allen 1 van de bovengenoemde lampen het niet, dan zal het eerder aan dit deel van de verlichting liggen.
Storingzoeken is alle opties elimineren/testen.
Die 2.0 zal niets uitmaken. Bij mijn 3.0 is het altijd spannend; brand er licht of niet? Soms wel, soms niet, soms alles, soms de helft. Blijft Lancia hé?
Jur
Jur
Hallo
Ik heb het zelfde met de dashboard verlichting. Soms doet hij het direkt en soms
pas aan het einde van de straat. Leuk toch zo'n auto met een eigen willetje!!!!
Groetjes Marcel/KAPPA
Ik ken het probleem en ik vind het knap storend. Net zo goed als het feit dat mijn Kappa het verschil tussen links en rechts niet weet. Als de rechterdeur open is dan geeft het display aan dat de linker open is!
Wie weet het? Alleen het interieurlicht en de portierlichten werken niet bij het openen van de portieren. Dus bij beide niet.
Heeft iemand nog een tip!
Ciao
Jos
Heeft iemand nog een tip!
Ciao
Jos
Hoi Jos,
Ik heb het ook gehad met het openen van de portieren. Bij mij trad het op nadat ik de slechte portier-mechaniekjes had vervangen door andere tweedehandjes. Sindsdien werkte de verlichting voor niet meer. Nu werden deze laatst ook slecht dus bij de dealer nieuwe mechaniekjes gehaald en erin gezet.
En gelijk werkte de verlichting ook weer als de deuren open gaan. Ik heb de oude mechaniekjes bekeken en doorgemeten maar de microswitch werkte niet meer goed.
Als de deuren open gaan dan moet de lijn van de verlichting naar de Aarde/Massa worden gekoppeld worden. Als dat niet werkt blijft het donker. Als je handig bent, kun je het de connectoren van de deur-mechaniek loshalen en met een paperclip zelf het circuit rond maken. Als je verlichting aangaat dan weet je waar het aan ligt. Ik weet niet meer uit mijn hoofd welke pin je naar de aarde moet brengen maar kijk eens op mijn website voor de schema's http://kappa.lancia.name
Veel succes.
Marc
1995 Kappa Sedan 2400 benzine Goud-Wit 275000 km's
Ik heb het ook gehad met het openen van de portieren. Bij mij trad het op nadat ik de slechte portier-mechaniekjes had vervangen door andere tweedehandjes. Sindsdien werkte de verlichting voor niet meer. Nu werden deze laatst ook slecht dus bij de dealer nieuwe mechaniekjes gehaald en erin gezet.
En gelijk werkte de verlichting ook weer als de deuren open gaan. Ik heb de oude mechaniekjes bekeken en doorgemeten maar de microswitch werkte niet meer goed.
Als de deuren open gaan dan moet de lijn van de verlichting naar de Aarde/Massa worden gekoppeld worden. Als dat niet werkt blijft het donker. Als je handig bent, kun je het de connectoren van de deur-mechaniek loshalen en met een paperclip zelf het circuit rond maken. Als je verlichting aangaat dan weet je waar het aan ligt. Ik weet niet meer uit mijn hoofd welke pin je naar de aarde moet brengen maar kijk eens op mijn website voor de schema's http://kappa.lancia.name
Veel succes.
Marc
1995 Kappa Sedan 2400 benzine Goud-Wit 275000 km's
Wát een mooie Kappa zeg
De link verwijst naar een site met een plaatje van een Kappa (die van jou, denk ik). Een kopie van mijn exemplaar. Wát een bella machina!!
Jur
Jur
Re: Wбt een mooie Kappa zeg
Thanx Jur,
Yep dat is mijn auto, tijdens de Lancia FFF-dag bij het spoorweg museum Utrecht.
Ik ben er erg zuinig op. Heb de laatste twee weken ook electrisch verstelbare stoelen met verwarming ingebouwd en vervangen. Moest de kabelboom en relais etc. helemaal aanleggen en aansluiten.
De auto heeft nu bijna alle opties...
Er zijn eigenlijk geen zorgpuntjes meer.
Overigens is de Kappa onze dagelijkse auto. Ik heb nog een Y10Turbo 1986 en 2x Delta Hf Turbo 1989.
Helaas kan ik er niet bij zijn op de Kappa bijeenkomst omdat ik dan in Italië zit.
Iedereen een fijne dag overigens.
Groetjes,
Marc
Yep dat is mijn auto, tijdens de Lancia FFF-dag bij het spoorweg museum Utrecht.
Ik ben er erg zuinig op. Heb de laatste twee weken ook electrisch verstelbare stoelen met verwarming ingebouwd en vervangen. Moest de kabelboom en relais etc. helemaal aanleggen en aansluiten.
De auto heeft nu bijna alle opties...

Er zijn eigenlijk geen zorgpuntjes meer.
Overigens is de Kappa onze dagelijkse auto. Ik heb nog een Y10Turbo 1986 en 2x Delta Hf Turbo 1989.
Helaas kan ik er niet bij zijn op de Kappa bijeenkomst omdat ik dan in Italië zit.
Iedereen een fijne dag overigens.
Groetjes,
Marc