verschil 4e en 5e versnelling

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
henk

verschil 4e en 5e versnelling

Unread post by henk »

Waarom is er zo weing verschil tussen de 4e en 5e versnelling en waarom wil je bij 120 km steeds naar een 6e, die er niet is . Zijn er wel Kappa's met een 6e.
Willem L.

Re: verschil 4e en 5e versnelling

Unread post by Willem L. »

Dan heb je een comfort-drive. Er zijn ook Kappa's met een power-drive. Bij deze Kappa's is de 5e versnelling wel een echte versnelling. Als het goed is zit er onder de motorkap een sticker waarop vermeld staat welke versnellingsbak er in zit. Bij mij wel tenminste. Ik heb een power-drive.
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Bij 110/120 in z'n vijf voelt het wat 'makjes' maar zodra je rond de 4000 toeren komt dan voel je de max. koppel en dan kun je wel zeggen dat de PD's 5e een echte versnelling is! Dat trekt als een lier (zelfs bij mijn 2.0).
Jur

Unread post by Jur »

Mijn 5e is een duidelijke overdrive.
Net getest op 80km/u. In 4 draait hij 100 toeren meer dan in 5.
Lekker rustig karren in zijn 5 dus en terugschakelen voor meer vermogen naar 4.
Jur
Kappa 3.0 V6 handgeschakeld
Jur

Ehh,

Unread post by Jur »

1000 toeren minder ipv 100 toeren dus..
al

Unread post by al »

Gewoon jtd kopen. 140 bij 3000 toeren. 5 echte versnellingen en volle porrie (360 NM) vanaf 1800 toeren. Nooit terugschakelen gewoon trappen. Vind de benzines toch al veel toeren draaien voor een 2,4 liter. Of je hangt er een bak in van een alfa 166 die heeft er wel 6. Bij mijn weten staat er een jtd met een lange 6 bak in beesd. Die loopt 240 bij 4000 toeren (opgevoerd). Hiervan stond (staat?) een plaatje op de site van squadra tuning.
henk

Unread post by henk »

Voor mij blijft het nog steeds onduidelijk waarom er op de Kappa 2000sw zo weing verschil is tussen een 4e en 5e.
Rond de 120km maar 100/200 toeren verschil.
Vreemd is ook dat pas bij 140/150 de moter het fijnste loopt in de 5e. (100.000km gelopen en in perfecte staat).
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Heb op zich geen moeite met de toeren, is het type motor. Opzich wel lekker 3000 toeren bij die snelheid maar wat mij betreft geen must. De auto rijdt inderdaad gek genoeg het lekkerst vanaf 140 km/u in z'n 5 maar dat komt omdat bij mij daar de max. koppel vrijkomt.
roger

Unread post by roger »

Gelukkig heb ik een ouderwetse diesel,geen jtd met al die storingsgevoeligheid!
Als ik met mijn 2,4tds 100 rij in de 5 en geef dan gas gaat tie ook goed ervandoor dus............
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Dat licht zover ik het weet niet aan de bak maar meer aande electrische aansturing daarvan. De laatste thema,s hadden hetzelfde type bak.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”