Wat gebeurt er als de multiriem breekt?
Wat gebeurt er als de multiriem breekt?
De multiriem van mijn 1998 Kappa 2.0 20V is hard aan vervanging toe. Wat gebeurt er als die riem breekt? Schade aan de motor zoals bij een distributieriem?
Re: Wat gebeurt er als de multiriem breekt?
Nee als je multieriem breekt dan werkt je stuurbekrachtiging niet meer en je dynamo laadt niet meer bij en je airco niet te vergeten.....maar daar is wel kans dat je pomp vast slaat dus asap vervangen die riem...
Joop
Joop
De multieriem vervangen kan iedere garage voor een prikkie doen. Gewoon vervangen.
Je bent toch niet in de war met de distributieriem he?
Want als die gaat......... oef!!
Jur
Je bent toch niet in de war met de distributieriem he?
Want als die gaat......... oef!!
Jur
Nee, ik bedoel echt de multiriem. Die riem heeft 6 ribben. Van de week brak de buitenste rib van de riem af bij 120km per uur op de A44. Een hoop herrie en rubber brokstukken achter mijn auto. Gelijk naar de kant natuurlijk en ik vreesde het ergste (distributie). De motor bleef wel lopen alleen er tikte iets heel hard ergens tegenaan. Dat bleken de laatste resten van de buitenste rib te zijn die tegen een kabel tikte.
ANWB gebeld. Die was er in 10 minuten! Uiterste vriendelijke wegenwacht heeft de resten van de buitenste rib geknipt. De riem loopt nog keurig recht over de rollen is alleen wat smaller geworden. Ik kon weer verder rijden. Grote beurt kan ik nu niet meer uitstellen.
O ja, distributie is bij 80.000km (2003) vervangen km stand is nu 127.000.
ANWB gebeld. Die was er in 10 minuten! Uiterste vriendelijke wegenwacht heeft de resten van de buitenste rib geknipt. De riem loopt nog keurig recht over de rollen is alleen wat smaller geworden. Ik kon weer verder rijden. Grote beurt kan ik nu niet meer uitstellen.
O ja, distributie is bij 80.000km (2003) vervangen km stand is nu 127.000.
Wanneer is je riem vervangen in 2003 wat de interval is 3 jaar.....nu is het nl 2006....... dus effe kijken wat de datum is en op die datium in 2006 vervangen want wat als hij breekt.....
Succes,
Joop
Succes,
Joop
Ga gewoon op zeker
Ha gasten,
Zoals eerder te lezen viel heb ik alles laten vervangen incl spanrollen e.d.
Ook die krengen moeten vervangen worden. Kennelijk was dat bij mijn Kappa niet gebeurd en de lagertjes hoorde je ruizen...
Nou ja ik ben ieder geval op zeker gegaan. Mocht wat kosten maar goed.....
Zoals eerder te lezen viel heb ik alles laten vervangen incl spanrollen e.d.
Ook die krengen moeten vervangen worden. Kennelijk was dat bij mijn Kappa niet gebeurd en de lagertjes hoorde je ruizen...
Nou ja ik ben ieder geval op zeker gegaan. Mocht wat kosten maar goed.....
Re: Ga gewoon op zeker
Inderdaad, met alleen de riem ben je er niet. De Kappa staat nu bij de dealer en ook de rollen incl. spanrol worden vervangen. Kost weer een paar honderd euro. En eigenlijk wilde ik de auto verkopen, daar wacht ik voorlopig maar weer mee.
Hij staat wel op marktplaats voor 3.250 euro.
Hij staat wel op marktplaats voor 3.250 euro.