Nieuwe Kappa fan

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Gijs Raggers

Nieuwe Kappa fan

Unread post by Gijs Raggers »

Vorige week donderdag () kwam bij milano.nl een mooie Kappa SW binnen. Ik werk op 3 minuten van milano dus vrijdag tijdens de lunch even er langs. Een prachtexemplaar: Kappa SW 2.0, 1999, 96.000, compleet gedocumenteerd dealeronderhouden (laatste grote beurt bij 94.000), nieuwe michelin banden, nieuwstaat buiten en binnen, 5.900 euro. Direct gekocht. Dit is na een Renault 5 Bacarra en een Fiat Punto 2002 m'n derde auto. Door de komst van twee prachtdochters was een break met airco prioriteit. De Kappa is waanzinnig. Kost wat benzine maar de aanschaf is vergeleken met een 406 break, 240 station etc. is idioot laag. Ben nu dus op zoek naar dakdragers (zie andere 'post') en t.z.t. een nieuw glas voor de verstraler links. M'n ouders rijden nu in hun 4e Lancia Dedra dus de interesse is niet uit het niets. Hopelijk kan ik eens een bijdrage leveren aan het forum. Wat is een goede garage voor onderhouden in de regio Rotterdam?

Mooie foto's op locatie volgen nog maar dit is m dus:
home.hetnet.nl/~gijsraggers/kappa/ext1.jpg
roger

Re: Nieuwe Kappa fan

Unread post by roger »

Hallo Gijs,welkom op dit forum,je hebt een verstandige keuze gemaakt!
Succes met je SW!
Nicolas

Unread post by Nicolas »

Inderdaad, en gefeliciteerd met je twee dochters!
Jur

Wow!

Unread post by Jur »

Schitterend exemplaar en welkom op het forum.
Qua garage kan ik het volgende uit eigen ervaring aanbevelen;
Voor de niet-specifieke dealerdingetjes (apk, rammeltjes, beurtjes etc);
- Chris Dijkgraaf montage (op de Kanaalweg in Capelle)
- Boot-Rialto te Leiderdorp als dealer (een monteur daar heeft zelf ook een Kappa en kent het gevoel).
Veel plezier met je bolide!!!
Jur
disaronno

Unread post by disaronno »

Welkom Gijs,

Hoe meer fans, hoe meer vreugd !
SWeeper

Unread post by SWeeper »

Gijs,

Lijkt me een prachtig exemplaar. Ik heb dezelfde (SW 2.0 groen/beige alcantra). Maar dan 2 jaar ouder en 150.000 km meer. Kortom, ik ben jaloers.
Geniet van je Kappa!
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

Ja, een strakke auto zo te zien.

Veel rijplezier.
thorvald oldewelt

Unread post by thorvald oldewelt »

Welkom, ik heb er een uit hetzelfde bouwjaar, is distributieriem al vervangen? Is bij de mijne vervangen rond 90.000 km. Zou ik even controleren. Veel rijplezier met je SW. gr. thorvald
Gijs Raggers

Unread post by Gijs Raggers »

Hoe zie ik of de distributieriem al vervangen is?
thorvald oldewelt

Unread post by thorvald oldewelt »

Je schreef dat er net een grote beurt is geweest, vraag even na bij Milano of ze er een nieuwe ingezet hebben. Of vraag waar de vorige eigenaar de auto liet onderhouden. Het is niet om je bang te maken, maar mijn monteur vervangt hem om de 3 jaar of bij 145.000. Ik kocht de mijne in aug. 2003 met 89.000 op de teller en na veel navraag hoorde ik dat riem zojuist was vervangen. Komende zomer ben ik dus weer aan de beurt
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”