cruise control
cruise control
Als het goed is zit er in de LS uitvoering cruise contr.
Heeft iemand daar ervaring mee met het inbouwen in een LE uitvoering?
Is dat een kwestie van hendel erin en rijden maar zoals de meeste moderne auto's?
Heeft iemand daar ervaring mee met het inbouwen in een LE uitvoering?
Is dat een kwestie van hendel erin en rijden maar zoals de meeste moderne auto's?
Re: cruise control
Mmm heb een Sw met een VDO cruise systeem.
Is niet alleen hendel erin en klaar. Zitten ook schakelaars bij pendalen om de cruise uit te schakelen bij 'paniek-reactie' ........
Schijnt wel te doen te zijn maar vergis je niet in de kosten...
Succes,
Saluti!
Is niet alleen hendel erin en klaar. Zitten ook schakelaars bij pendalen om de cruise uit te schakelen bij 'paniek-reactie' ........
Schijnt wel te doen te zijn maar vergis je niet in de kosten...
Succes,
Saluti!
Maar zit er op de duurste uitvoering geen standaard cruise control?
Dacht t wel want dan is de draadboom in de meeste gevallen al voorbereid.
K hoor t wel
Ciao!
Dacht t wel want dan is de draadboom in de meeste gevallen al voorbereid.
K hoor t wel
Ciao!
Een vriend van mij (Marco) heeft hem ook zelf ingebouwd. Was probleemloos verlopen. Echte aanrader ook volgens hem.
Zal ik hem vragen hoe hij het gedaan heeft?
Hij en zijn vrouw Willeke hebben er veel plezier van gehad.
Ook op korte stukjes werkt het goed.
Jur
(:
Zal ik hem vragen hoe hij het gedaan heeft?
Hij en zijn vrouw Willeke hebben er veel plezier van gehad.
Ook op korte stukjes werkt het goed.
Jur
(:
Hoi Roger,
In mijn LS aut. van eind '98 zit ook een (aftermarket) VDO-systeem. Dit werd destijds als optie in Nederland aangeboden voor 1000 gulden (prijslijst juli 98). Op geen enkele uitvoering was het toen standaard. Is inderdaad een hele klus om te monteren, veel kabels (ook mechanisch) servo's, relais etc.
Van welk bouwjaar de jouwe is weet ik niet. Zou kunnen dat de laatste twee jaar cruisecontrol er wel op zat. Je zou even via "autotrader" kunnen kijken of cruisecontrol bij jouw bouwjaar tot de standaarduitrusting behoort (gewoon een Kappa kiezen uit het aanbod en dan de optie "specificaties" aanklikken, bouwjaar en type selecteren en....voila! (overigens zijn de gegevens niet volledig betrouwbaar, maar het proberen waard.
Succes!
In mijn LS aut. van eind '98 zit ook een (aftermarket) VDO-systeem. Dit werd destijds als optie in Nederland aangeboden voor 1000 gulden (prijslijst juli 98). Op geen enkele uitvoering was het toen standaard. Is inderdaad een hele klus om te monteren, veel kabels (ook mechanisch) servo's, relais etc.
Van welk bouwjaar de jouwe is weet ik niet. Zou kunnen dat de laatste twee jaar cruisecontrol er wel op zat. Je zou even via "autotrader" kunnen kijken of cruisecontrol bij jouw bouwjaar tot de standaarduitrusting behoort (gewoon een Kappa kiezen uit het aanbod en dan de optie "specificaties" aanklikken, bouwjaar en type selecteren en....voila! (overigens zijn de gegevens niet volledig betrouwbaar, maar het proberen waard.
Succes!
Ik heb zelf (Kappa LS '99) de fabrieksaf cruise control en heb er veel plezier van. Maar het is volgens mij wel altijd optioneel geweest en niet standaard geleverd bij een bepaald type.... Dat is ook te zien aan het instructieboekje waar het hoofdstuk 'cruise control' niet voorkomt. Je krijgt er een apart boekje voor meegeleverd.
Overigens heb ik nog nooit van het principe 'hendel er in en rijden maar' gehoord. Cruise Control (zoals al bij de vorige post gemeld) is nog best een gecompliceerd systeem.
Hoe dan ook, succes!
Overigens heb ik nog nooit van het principe 'hendel er in en rijden maar' gehoord. Cruise Control (zoals al bij de vorige post gemeld) is nog best een gecompliceerd systeem.
Hoe dan ook, succes!
Excuus, begrijp het "hendel' verhaal, maar het is volgens mij dus niet mogelijk omdat cc als het goed is optioneel is. Je kunt natuurlijk altijd navraag doen bij de Lancia dealer.
Nogmaals, succes!
Nogmaals, succes!
Pas had ik hier een opel vectra zonder cruise,andere hendel erin,stekker lag er al want de meeste fabrikanten maken een draadboom voor t duurste type,want verschillende bomen maken is duurder dan wat loze stekkers. dus stekker erop en klaar!
Er zit wel degelijk verschilldende kabelbomen bij de oudere type kappa,s. En maar op een uitvoering zit de cc optie nummer 416.
Dus het is lang niet altijd zomaar een stekker toepassen. Is ook niet handig van zoon fabriek, zo kunnen ze er meer aan verdienen door ook nog een kabelboom te verkopen.
succes ermee
Dus het is lang niet altijd zomaar een stekker toepassen. Is ook niet handig van zoon fabriek, zo kunnen ze er meer aan verdienen door ook nog een kabelboom te verkopen.
succes ermee