verbruik

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Percy

verbruik

Unread post by Percy »

Het is al eerder besproken maar toch nog een vraag:

Mijn 2 liter 20 klepper uit 95 loopt nu ongeveer 1 op 8. Het lijkt wel of hij bij iedere tankbeurt duurder gaat lopen. Een aantal maanden geleden liep hij 1 op 9.
Ik heb er wel pas een sportluchtfilter in gezet. Past gewoon in het orig. filterhuis. Zou hij daardoor meer benzine verbruiken?
Ook heb ik pas 4 nieuwe banden erop gezet. Ze hebben precies dezelfde maat als de vorige (225-45-17), maar volgens mij zijn ze toch iets breder of hoger want ze lopen achter aan op mijn binnenspatbord.
Ik zat te denken dat als ze iets hoger zijn dan klopt de km teller niet en rijd je in werkelijkheid meer dan dat hij aangeeft.

Percy

Ps. : in 's-Gravenzande weet ik een blauw met. kappa te staan. Is deze van het forum?
Roger

Re: verbruik

Unread post by Roger »

heb je nu nieuwe banden met stootrand en de vorige niet? scheelt ook....
ik heb nu 215 breed en er kan nog een vinger tussen de band en binnenscherm. ken net! wel met 7j.
bij jou was het toch 7,5j?
mijn diesel loopt rond de deur 1 op 12,met een wegenbelasting van 285 euries per kwartaal...
hoezo duur....
Percy

Unread post by Percy »

Ja heb volgens mij een dikkere velgenbeschermer. Ik denk dat hij daarop aanloopt.
Heb idd 7,5 j et 30 met 15 mm spoorverbreder. Heb ook mijn wielkasten moeten laten uitrollen.
Erwin

Unread post by Erwin »

Normaal gesproken woonwerk op Nederlandse snelweg gemiddeld 1 op 8,5 op LPG, maar afgelopen weekend met 4 volwassenen incl. bagage en 160+ immergeradeaus naar oberhausen 1 op 7...
Roger

Unread post by Roger »

ben ik blij met mijn 7j zonder spoorverbreders en wielkasten uitrollen.
gisteren met 5 man erin en geen problemen!
Percy

Unread post by Percy »

Met die oude banden had ik ook geen probleem. Kon ik ook met 5 man erin zonder aanlopen.
Nooit geweten dat er zoveel verschil zit in banden met verschillend merk
Roger

Unread post by Roger »

wat voor merk had je en heb je nu? ik heb er italiaanse banden onder zitten,met stootrand in de maat 215/45/17 voor maar 85 euries zonder bon natuurlijk. merk marangoni,zijn echt plakkers!
Percy

Unread post by Percy »

ik had Sonar. Banden van 80 euro per stuk incl montage. Zijn niet echt goede banden.
Nu heb ik Conti sportcontact 2.
Echt een wereld van verschil. Zijn muisstil, veel betere wegligging en veel beter comfort!
Maar ze kostten dan ook rond de 160 euro per stuk.
Ik heb ze voor 220 euro incl montage voor alle 4. Zit ongeveer 6/7 mm profiel op.
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Lees dat je een sportluchtfilter hebt Percy. Zit te denken een sportluchtfilter te monteren. Is er merkbaar verschil in vermogen?
Percy

Unread post by Percy »

nee volgens mij niet echt. Misschien iets meer trekkracht. Zit er aan te denken om weer een standaard filter te monteren omdat ik denk dat hij door dat sportfdilter meer verbruikt.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”