Motor gaat uit!

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Matthijs

Motor gaat uit!

Unread post by Matthijs »

Beste Kappa rijders,

Af en toe gaat mijn Kappa JTD '99 vanzelf uit. Soms gaat dit gepaard met de melding: "Engine system faillure".
Het starten gaat dan ook niet altijd, de startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Het lampje met het sleuteltje (startblokkering) blijft dan branden, of gaat helemaal niet aan.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Matthijs Been
Henk

Re: Motor gaat uit!

Unread post by Henk »

Beste Matthijs,

Iets dergelijks heb ik vorig jaar tot drie maal toe gehad met mijn Kappa 2.0. Zonder enig voorteken gaat opeens letterlijk het licht uit. Ook ik kreeg de melding "Engine System Failure".
Het bleek een oud Lancia-euvel te zijn: slechte massaverbindingen! Mijn garage heeft alle massa-aansluitingen nagelopen en sindsdien heb ik geen last meer gehad.

Veel succes!

Henk van Sijtveld
Matthijs Been

Unread post by Matthijs Been »

Henk,

Je had gelijk, ik had alle massapunten goed schoongemaakt, alle relaiscontacten en zekeringscontacten met contactspray ingespoten. Het probleem is tot nu toe niet weer opgetreden.
Bij een Thema uit 1988 verwacht je dit soort dingen, maar bij een Kappa van 1999 had ik dit nog niet verwacht.
Bert Ewalds

Unread post by Bert Ewalds »

O ja hoor,
Bij weersverandering in het voor- of najaar ga ik me pas zorgen maken als het display aangeeft dat er GEEN storing aan de verlichting is. Door massa problemen meldt hij dan nl altijd wel dat er een of andere lamp stuk is.
Dat was op mijn '95 sedan zo en is bij de '99 er SW niet anders

Bert
michel

Unread post by michel »

Inderdaad, ik heb de laatste tijd problemen met mijn 'feux de positions arrieres' die niet functioneren - weliswaar niet op de display, wel achter op de wagen....
Michiel Lodewijk

Unread post by Michiel Lodewijk »

Matthijs,

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik mij behoorlijk beet genomen voelde bij het lezen van deze pagina, na het kopen van jouw Kappa 2.4 JTD uit 1999. Ik verzoek je zo spoedig mogelijk je telefoonnummer naar mij toe te mailen zodat we deze beschamende situatie kunnen afsluiten.

Michiel Lodewijk
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”