Veel Kappa's, ook de mijne, krijgen na een aantal jaren last van lichte tot matige aanslag aan de binnenkant van de koplampreflectoren. Beter gezegd: de reflectoren blijven mooi maar het glas wordt minder helder ( aan de binnenkant)
Ziet er een beetje "scharrig" uit, vind ik.
Dus dacht ik eraan om de units te gaan reinigen.........maar ik zou niet weten hoe.
Heeft iemand hier ervaring mee of een tip?
aanslag koplampen
Re: aanslag koplampen
Hoi,
bedoel je gewoon dat glas of het zilver aan de binnenkant? Het glas kun je nl. gewoon losmaken van de lamp-unit. Moterkap open, dan zie je 2 of 3 klemmetjes aan de boven- en zijkant zitten. Losmaken en je kunt het glas eraf halen zodat je kunt reinigen.
succes,
gr. Percy
bedoel je gewoon dat glas of het zilver aan de binnenkant? Het glas kun je nl. gewoon losmaken van de lamp-unit. Moterkap open, dan zie je 2 of 3 klemmetjes aan de boven- en zijkant zitten. Losmaken en je kunt het glas eraf halen zodat je kunt reinigen.
succes,
gr. Percy
Hoi Percy,
Ik bedoel inderdaad alleen het glas zelf. Wist niet dat het zo makkelijk was. In gedachte was ik al aan het "bikken", net zoals bij mijn Thema destijds. Kitrand warm maken en voorzichtig glas van de reflector los wrikken. Blijkbaar is dat dus niet nodig!
Nog even een vraag: kunnen de koplampunits zelf blijven zitten ? Ik zie namelijk wel op tegen het demonteren van de electrische koplampverstelling en zo.
In ieder geval tot zo ver bedankt!
Gr. Onno
Ik bedoel inderdaad alleen het glas zelf. Wist niet dat het zo makkelijk was. In gedachte was ik al aan het "bikken", net zoals bij mijn Thema destijds. Kitrand warm maken en voorzichtig glas van de reflector los wrikken. Blijkbaar is dat dus niet nodig!
Nog even een vraag: kunnen de koplampunits zelf blijven zitten ? Ik zie namelijk wel op tegen het demonteren van de electrische koplampverstelling en zo.
In ieder geval tot zo ver bedankt!
Gr. Onno
Bij mijn Kappa van '96 was het ook zo. Het kwam telkens terug en mijn Lancia-garagist kon het ook niet verhelpen......ben er dan maar mee blijven rijden......
sorry voor de weinig hoop ....
sorry voor de weinig hoop ....
Ik heb laatst het glas eraf gehaald om even goed te poetsen. Met wat afwasmiddel. Het probleem zit hem in de rubbers/coating van het glas en de koplamp-unit. Op aanraden van een alfa-rijder met soortgelijk probleem, heb ik wat kit ertussen gespoten voordat ik het glas terug heb geplaatst. Natuurlijk niet te veel zodat het ooit nog weer loskomt maar dan kan er in elk geval geen vuiligheid van buiten meer bijkomen.
Marc
Wit-Goud Sedan 2.4 benz 1995
Marc
Wit-Goud Sedan 2.4 benz 1995