Piepend geluid bij sturen (stuurbekrachtiging)

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Nicolás

Piepend geluid bij sturen (stuurbekrachtiging)

Unread post by Nicolás »

Bij het draaien van het stuur maakt mijn Kappa een (kort) licht piepend geluid. Het is te horen als ik het stuur naar links draai en bij stilstand en lage snelheden. Ik heb het stb-oliereservoir al gecheckt maar deze is nog voldoende vol. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
luc

Re: Piepend geluid bij sturen (stuurbekrachtiging)

Unread post by luc »

als je helemaal tot het eind doordraait terwijl je stilstaat dan mag hij wel wat piepen want de olie circuleert dan wel, is het echt erg dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. heb eventueel nog weel een compleet stuurhuis liggen, maar er zijn diverse types in.

gr luc
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Nee het is heel "licht" gepiep, alsof iemand in de verte tuutert. Soms is het er en soms hoor ik het een tijdje niet meer. Kortom, je hoort het wel af en toe alleen moet je wel goed luisteren. Mocht het geluid toenemen qua volume dan zal ik het eens laten nakijken.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie.
Harry

Unread post by Harry »

Hoi,

Heb ik ook, je zou eens kunnen proberen of het bijj verschillende stuurafstellingen wegblijft.
Tis een piepend geluid, lijkt op een krakende deur en treed op als je t stuur beweegt ?
Als t dat is vermoed ik dat t een rubbertje of zoiets is maar ik ben er zelf nog niet achter hoe ik t kan oplossen, treed ook niet altijd op, is soms een poosje weg en dan is t weer terug.

Harry
Nicolás

Unread post by Nicolás »

Ja inderdaad, op zich niet storend maar het was me nooit echt opgevallen. Nu het ineens opvalt vraag ik me toch af wat het is. Mocht het geluid verergeren of toenemen dan stap ik wel even naar de garage.

Als dat moment komt en ik weet wat het is dan post ik het wel even.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”