Hoeveel Kappa SW rijders zijn hier eigenlijk

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Marcel

Hoeveel Kappa SW rijders zijn hier eigenlijk

Unread post by Marcel »

Ha mede kappalisten (of is het kapitalisten? ; ) ! )

Wat ik mij eigenlijk afvroeg...... hoeveel Kapparijders onder ons hier rijden een Kappa SW?
Heb zelf een Kappa SW 2.0 (20v), donker groen metallic van kleur.

Ik hoor overigens vaak dat men het een mooie auto vind en dit model (station) niet veel gezien wordt ennuh inderdaad kom ik er niet veel tegen ;)

Saluti!
thorvald oldewelt

Re: Hoeveel Kappa SW rijders zijn hier eigenlijk

Unread post by thorvald oldewelt »

Saluti, ik heb zelf een goudkleurige kappa station en in Het Gooi zie ik ze af en toe wel eens rijden, ik ken een donkergroene, een donkerblauwe en een zilverkleurige. Al met al rijden er hier niet meer dan 5-10 rond. Heel veel mensen hebben zo'n model nog nooit gezien. Het valt ze ook niet op.
Ik schat dat er per provincie zo'n 10-20 rondrijden. Dan kom je landelijk uit op zo'n 150 rijders. Het is maar een grove schatting. Je hebt wel gelijk dat ze relatief weinig voorkomen. Kortom veel waardevoller dan de sedanuitvoering en ze(hij) heeft ook meer uitstraling.
Veel plezier met je knappe Lancia.
Marcel schreef:
>
> Ha mede kappalisten (of is het kapitalisten? ; ) ! )
>
> Wat ik mij eigenlijk afvroeg...... hoeveel Kapparijders onder
> ons hier rijden een Kappa SW?
> Heb zelf een Kappa SW 2.0 (20v), donker groen metallic van
> kleur.
>
> Ik hoor overigens vaak dat men het een mooie auto vind en dit
> model (station) niet veel gezien wordt ennuh inderdaad kom ik
> er niet veel tegen ;)
>
> Saluti!
willem L.

Unread post by willem L. »

Ik begin mijn Kappa sedan inderdaad steeds saaier te vinden. Voor en achterkant zijn best mooi maar de zijkant is wel erg gewoon. Bijna japans. Hij rijdt erg lekker maar het oog wil ook wat natuurlijk.
Kortom hij is te koop:
Lancia Kappa 2.0 20V LS
2-1998, zwart metalic, donkerrood pluche interieur
121.000 km
naast de bekende rijke standaard uitrusting voorzien van:
-trekhaak
-cruise control
-radio/cd
-alarm
- GSM handsfree Nokia 6510

goed onderhouden.
heel recent een nieuwe achterdemper
vraagprijs 4.000,-
dirk

Unread post by dirk »

mijn derde Lancia was een Kappa Sedan, ik heb er zes jaar mee gereden
prachtige wagen maar een beetje traag (2.0 l), eigenlijk vond ik het een ouwemannen-auto, maar dat is bij Thesis ook zo
Het feit dat men er weinig ziet rijden is voor mij al een reden om er één te kopen
Marcelle

Unread post by Marcelle »

Hallo Marcel, Hier Marcelle, die nog steeds een trekhaak zoekt voor haar Kappa Station. Prachtig donkerblauw, we gaan er nu onze eerste winter mee in, deze week sloeg ie al effe af bij het starten.Toch maar de airco uitzetten bij starten onder de 5 graden?
In Eindhoven toevallig deze week ook nog een andere donkerblauwe gezien en een donkergroene.Samen zijn dat er 3 .Dus. In Eindhoven(boeren) zien 'ze'niet wat een beeldschone auto het is, als ik trots over praat kijken ze me toch wat meewarend aan. WIJ weten wel beter. Groet.
Harry

Unread post by Harry »

Hallo Lancisti,

Ook in Zeeland rijden Kappa's SW. Zelf heb ik een 2.0 16 V turbo SW. Donkerrood met.
De ultieme combinatie van ruimte, luxe, snelheid en exclusiviteit.... Kan iemand mij vertellen waar ik de opvolger zoeken moet? (ik ben absoluut geen fan van mpv's, zelfs niet van de Phedra).
In Middelburg loopt nog een beige-met. k 2.0 SW. En nog een blauwmet. 2.0 SW uit Veere (volgens mij). Verder geloof ik niet dat er in zeeland Kappa's SW rondrijden.

Groeten,
Harry
Jur

Unread post by Jur »

Als je opvolger geen Kappa hoeft te zijn dan zou ik zeggen; De Dodge Magnum SRT 8.
Exclusief en volgens mij dezelfde emotie als de kappa.
Eens kijken of een plaatje werkt...

Image

Misschien wel het eerste plaatje van een vreemdganger...
Harry

Unread post by Harry »

Tja Rur, dat is inderdaad een heftige verschijning. Nog nooit aan een amerikaan gedacht trouwens.
Maar dit is een karaktervol ontwerp. Robuust, agressief en toch ook onmiskenbaar sportief gelijnd. En genoeg power denk ik. Mist natuurlijk het elegante en ook de lichtvoetigheid van een italiaan. Maar het is zonder meer een beter alternatief dan een oosterbuur...
Willem L.

Unread post by Willem L. »

Die Dodge heeft mijn zwager (woont in Dallas TX). Machtig mooie wagen. Zeer stoer met die lager zijramen. Kost daar bijna niks :-)
Nog iemand belangstelling voor mijn Kappa?
Lanciafan

Unread post by Lanciafan »

Ik heb zelf een Kappa SW 2.0 benzine en LPG van 1999 met nu 70000 km op de teller.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”