Hallo allemaal,
Ik meen dat er al eens eerder over 'gepost' is maar kan dat niet terugvinden. Als de tank van mn Kappa op ongeveer nog 1/4 staat wil als de buiten temperatuur rond de 8 graden is, er na het starten nog wel eens een irritante benzinedamp in de Kappa gaan hangen. Laatst de Kappa vol gegooid met nadruk op vol (mag ik even afrekenen €99,40... oeps) Was het ook 't geval.
Heb ooit iets gelezen over 'n overdrukventiel in het spatscherm linksvoor.....
Zegt iemand dat iets?
Vandaag (12 graden) met halve tank niets bijzonderssssssssssssssss.....
Benzinelucht
Re: Benzinelucht
even op je spruitstuk naar de slangaansluiting kijken van de bezine toevoer afvoer droogt wel eens uit en dan lekt het daar
gr luc
gr luc
Benzinelucht; Oorzaak gevonden maar nu?
Luc had dus gelijk!
Inderdaad een lichte lekkage van de brandstof TOEvoerleiding.
Het is naar mijn idee alleen een hoge drukleiding. Aan de zijde van het inlaatspruitstuk, lijkt de slang echter dmv een slangklem vast te zitten op een nippel. Deze slangklem is verzegeld dmv gele verf.
Zou het mogelijk zijn om de slang 1 cm in te korten en deze gewoon weer op de nippel te duwen en vast te zetten met een (andere) slangklem?
Denk ik vraag het maar even voordat ik straks met een losse leiding sta en het kan dus niet.....
Saluti!
Inderdaad een lichte lekkage van de brandstof TOEvoerleiding.
Het is naar mijn idee alleen een hoge drukleiding. Aan de zijde van het inlaatspruitstuk, lijkt de slang echter dmv een slangklem vast te zitten op een nippel. Deze slangklem is verzegeld dmv gele verf.
Zou het mogelijk zijn om de slang 1 cm in te korten en deze gewoon weer op de nippel te duwen en vast te zetten met een (andere) slangklem?
Denk ik vraag het maar even voordat ik straks met een losse leiding sta en het kan dus niet.....
Saluti!
Re: Benzinelucht; Oorzaak gevonden maar nu?
ja hoor gewoon ruim inkorten en met een slangenklem opnieuw vastzetten, ook de retour inkorten deze zal ongetwijveld de volgende zijn die gaat lekken
gr luc
gr luc
Benzinelucht; opgelost!
Luc, dank je!
Heb de slangen een stukkie ingekort en met slangklem vast gezet.... ennuh geen nare benzinelucht meer !
Saluti!
Heb de slangen een stukkie ingekort en met slangklem vast gezet.... ennuh geen nare benzinelucht meer !
Saluti!